arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

گزارش رویترز از مسوولیت سنگین نکونام در تیم ملی ایران

خبرگزاری رویترز در گزارشی از جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، مسوولیت وی را به عنوان یک بازی ساز، کاپیتان، پنالتی زن و متخصص ضربات آزاد در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل سنگین توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خبرگزاری رویترز در گزارشی از جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، مسوولیت وی را به عنوان یک بازی ساز، کاپیتان، پنالتی زن و متخصص ضربات آزاد در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل سنگین توصیف کرد.
 

به گزارش این خبرگزاری، این بازیکن 33 ساله به دلیل 130 بازی برای قهرمان سه دوره آسیا از 14 سال پیش تاکنون، تجربه های فراوانی کسب کرده است.

توانایی های او تحت تاثیر سن و سال وی قرار نگرفته است به طوری که در مسابقات مقدماتی جام جهانی موفق به زدن 6 گل شد و ایران را با سرگروهی در هر دو دور سوم و چهارم این مرحله به جام جهانی رساند.

شماره 6 ایران با قدرتی که در پاسکاری دارد، نقطه اتکای تیم ملی است و از میانه میدان به سرعت ضد حملات را هدایت می کند.

نکونام در دو بازی نخست ایران در جام جهانی 2006 آلمان بازی کرد و با اینکه تیم او بدون هیچ بردی از صعود به دور دوم باز ماند اما وی با عملکرد تاثیر گذار خود توانست توجه تیم اوساسونا را جلب کند و بدین ترتیب به عنوان اولین بازیکن ایرانی موفق به بازی در لالیگای اسپانیا شد.

وی 6 سال را در این تیم سپری کرد و در 150 بازی خود برای اوساسونا 20 گل به ثمر رساند.

حضور نکونام در اسپانیا در سال 2012 به پایان رسید و او با پیوستن به استقلال، به ایران بازگشت و به این تیم در مسیر قهرمانی در لیگ برتر و همچنین صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا کمک کرد.

عملکرد او موجب شد در فهرست نهایی بهترین بازیکنان های سال آسیا قرار بگیرد اما در این رقابت مغلوب ژنگ ژی از چین شد.

نکونام اوایل سال جاری از استقلال به کویت اس.سی رفت و در این تیم، البته در سطحی ضعیف تر، به تعداد گل های خود افزود.

اکنون با توجه به همگروهی ایران با تیم آرژانتین در گروه F جام جهانی، نکونام باید بیشتر از گذشته در کنار آندرانیک تیموریان در مقابل حملات بی امان حریف به دفاع بپردازد.

کاپیتان تیم ملی در نخستین بازی ایران مقابل نیجریه نیز باید قابلیت هجومی خود را نشان دهد.

ایران سپس با آرژانتین بازی خواهد کرد و بعد به مصاف بوسنی می رود.

رویترز در خاتمه آورده است، تمام امید ایران برای تکرار تنها پیروزی خود مقابل آمریکا در جام جهانی 1998، بستگی به عملکرد قدرتمندانه کاپیتان این تیم دارد.

نظرات بینندگان