arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

ادعای جدید رژیم صهیونیستی/ نبیه بری:درمقابل قلدری اسراییل محکم می ایستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  « نبیه بری » ریس مجلس نمایندگان لبنان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در ادعایی جدید اعلام کرده است خط مرزی « آبی» از وسط رودخانه الوزانی و از میان چاه های شهرک بلیدا در جنوب لبنان می گذرد، تاکید کرد که در مقابل این قلدری اسراییل محکم می ایستیم.
 

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی همچنین شنا کردن لبنانی ها در بخشی از رودخانه الوزانی را که بتازگی ادعای آن را کرده و همچنین استفاده اهالی شهرک بلیدا از چاه ها را ممنوع اعلام کرده است.

قرار است این ادعاها در جلسه ژنرال ایتالیایی « پاولو سییرا» فرمانده نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد مستقر در جنوب لبنان ( یونیفل) با « نبیه بری » رییس مجلس نمایندگان بزودی بررسی شود.

منظور از خط آبی ، خط مرزی است که نیروهای کلاه آبی یونیفل در جنوب لبنان بین این کشور با فلسطین اشغالی ترسیم کرده اند و اکنون رژیم صهیونیستی ادعایی جدید دراین خصوص مطرح کرده است.



** نبیه بری: در مقابل این قلدری محکم می ایستیم

روزنامه لبنانی « السفیر» در شماره روز سه شنبه خود نوشت که « نبیه بری» رییس مجلس لبنان برغم مشغله های زیاد داخلی از جمله انتخابات ریاست جمهوری و مسئله افزایش حقوق و اعتراضات فزاینده سندیکاها و اتحادیه های کارگری چشم خود را بر روی مرزهای جنوبی لبنان نبسته است.

او خوب می داند که رژیم اشغالگر صهیونیستی از هر فرصت ممکن سوء استفاده می کند تا ادعاهای جدید ارضی را مطرح و آنها را بر لبنان تحمیل کند و به حوزه آب و انرژی ( نفت و گاز) لبنان این روزها چشم طمع دوخته است.

السفیر نوشت که بری در این زمینه به این روزنامه گفته است که دشمن صهیونیستی ادعای جدیدی را در خصوص رودخانه الوزانی مطرح کرده است.

نبیه بری تصریح کرد: دشمن صهیونیستی باید بداند که همه الوزانی متعلق به لبنان است و در کنارهای این رودخانه لبنانی ها با میلیون ها دلار هزینه تفریحگاه ها و تفرجگاه هایی را برای مردم لبنان و گردشگران ساخته اند و ما زیر بار ادعاهای واهی آنها نمی رویم.

وی با بیان اینکه موضوع را بزودی با فرمانده نیروهای بین المللی بررسی می کند، تاکید کرد که اگر دشمن صهیونیستی بخواهد لبنان را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد، در مقابل این قلدری آنها محکم می ایستیم.

رییس مجلس لبنان گفت که صهیونیست ها بی شرمی را بجایی رسانده که مدعی شده اند خط مرزی آبی از میان چاه های شهرک بلیدا در جنوب لبنان می گذرد و استفاده از این چاه ها برای صاحبانشان ممنوع است.



** اعتراض نبیه بری به مخالفان مقاومت

نبیه بری از اینکه برخی طرف ها در لبنان برغم آگاهی از این ادعاها و نیت های ناپاک صیهیونیست ها به خاک ، حقوق و حاکمیت لبنان آگاهی دارند اما همچنان بر طبل مخالفت با مقاومت می کوبند و از خلع سلاح مقاومت سخن می گویند، ابراز تعجب کرد.

وی خطاب به مخالفان مقاومت ضدصهیونیستی گفت: اگر مقاومت نباشد شما چه می خواهید و یا می توانید انجام دهید؟... اگر مقاومت نباشد اسراییل بسرعت برای تحقق ادعاها و طمع هایش دست بکار می شود.

رییس مجلس لبنان تاکید کرد: مشغول بودن به انتخاب رییس جمهوری نباید حواس ما را از مقابله با خطر تجاوزهای اسراییل غافل کند.



** آشتی فلسطینی ها

نبیه بری آشتی میان گروه های فلسطینی از جمله تشکیلات خودگران فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را بسیار مهم توصیف کرد و گفت که برای «محمود عباس » رییس این تشکیلات و « اسماعیل هنیه» پیام تبریک فرستاده است.

وی از اینکه این آشتی در میان دولت های عربی و در لبنان با واکنش مطلوب مواجه نشده است، ابراز شگفتی کرد.

رییس مجلس لبنان گفت که جنبش های فتح و حماس باید فلش قطب نمای خود را به سوی قضیه اصلی فلسطین تنظیم کنند و مانع چند دستگی در فلسطین شوند.

نبیه بری با درخواست از همه طرف ها برای تامل جدید در باره واکنش های آمریکا و اسراییل در قبال این آشتی فلسطینی ،تاکید کرد: وقتی واشنگتن و تل آویو از این آشتی فلسطینی این همه نگران و ناراحت می شوند پس نشان می دهد که اقدامی به موقع و درست بوده است.

نظرات بینندگان