arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

پرویز پرستویی: افتخار می کنم بر سر سفره کارگری بزرگ شده ام

پرویز پرستویی بازیگر ارزشمند سینمای ایران گفت: از این که در خانواده کارگری بدنیا آمده و رشد یافته ام و کار و تلاش را از کودکی آموخته ام، به خود افتخار می کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پرویز پرستویی بازیگر ارزشمند سینمای ایران گفت: از این که در خانواده کارگری بدنیا آمده و رشد یافته ام و کار و تلاش را از کودکی آموخته ام، به خود افتخار می کنم.
 

پرویز پرستویی شامگاه دوشنبه در مراسم چهارمین روز از هفته کارگر به نام فرهنگ ، کرامت و نشاط اجتماعی، در برنامه جشنواره کارگر ایرانی که در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: با اینکه هم اکنون در اواخر دهه 50 سالگی هستم اما از 6سالگی کارکرده ام.

وی درباره کتابی که در خصوص زندگی خود نگاشته است، گفت: 12 سال برای تحریر این کتاب 500 صفحه ای زمان گذاشته ام که بزودی در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

وی با یادآوری خاطره ای از دوران ساخت فیلم ˈدیوانه ای از قفس پریدˈ گفت: این فیلم در محلات حاشیه ای تهران فیلمبرداری شد و یکی از روزها از کارگران کارخانه بلورسازی در همان اطراف ، از من خواست به دیدن کارگران کارخانه بروم.

پرستویی افزود: وقتی به کارخانه رفتم از سرکارگر کارخانه خواستم که دو شیشه هم من بسازم که با موافقت سرکارگر و تردید ایشان مواجه شدم. خوشبختانه این کار را پیشتر انجام می دادم و توانستم براحتی دو بلور شیشه بسازم.

وی یادآور شد: پیش از آنکه هنرپیشه شوم، در کارخانه بلورسازی کار می کردم و هنوز هم فکر می کنم اگر روزی دیگر نتوانم کار هنرپیشگی را انجام دهم می توانم به کارخانه برگردم و با دستان خود در عرصه تولید کالا، خدمت کنم.

بازیگر سینمای ایران از حضور علی ربیعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار خشنودی کرد و گفت: جای بسی خوشبختی است که در راس وزارتخانه شخصی مدیریت می کند که از بدنه خانواده کارگری که با آلام طبقه زحمتکش آشناست ، قرار گرفته است.

وی کارگران را مظلومترین قشر جامعه عنوان کرد و گفت: جامعه کار ایران با حضور علی ربیعی حداقل چند صباحی به راحتی نفس می کشد زیرا می داند که ایشان بر خدمت به طبقه کارگر ایران همواره ثابت قدم است.

هفته کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز و در روز یازدهم اردیبهشت ماه ( اول ماه مه) برابر با روز جهانی کارگر پایان می یابد.

نخستین روز هفته کارگر به عنوان کارگر، امام، شهدا و معنویت ، روز دوم سلامت ، رفاه و تامین اجتماعی ، روز سوم کارگر، جوانان و خانواده، روز چهارم فرهنگ ، کرامت و نشاط اجتماعی، روز پنجم کارگر ، بسیج ، تشکل ها و پیشکسوتان ، روز ششم کارگر، ولایت، عزم ملی و مدیریت جهادی و روز آخر این هفته که روز جهانی کارگر هست به عنوان کارگر، کارآفرینی ، تعاون و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است.
نظرات بینندگان