arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

ساخت کشتی نوح برای نجات زمینی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

دانشمندان در حال طراحی یک کشتی نوح میان‌ستاره‌ای به شکل فضاپیمایی خودکفا هستند که می تواند انسانها را در یک ماموریت یک‌طرفه برای شناسایی جهانهای جدید قابل سکونت در صورت بروز فاجعه جهانی در زمین با خود حمل کند.

به گزارش ایسنا ، محققانی از سراسر بریتانیا با دانشمندان آمریکایی، ایتالیا و هلندی در پروژه Persephone در حال کار بوده و طی آن به بررسی فناوریهای زیستی می‌پردازند که در آینده می‌توانند به ساخت فضاپیمایی خودکفا به منظور انتقال انسان به خارج از منظومه شمسی کمک کنند.

این فضاپیما در ساختار خود از مواد آلی مانند جلبک و خاک مصنوعی برخوردار بوده، از انرژی خورشید برای تولید سوخت زیستی و همچنین از یک منبع پایدار مواد غذایی بهره خواهد برد.

این فناوری باید چند صد انسان را برای چند نسل در یک ماموریت یک‌طرفه با هدف شناسایی جهانی جدید برای سکونت، زنده نگه دارد.

به گفته سایت این پروژه، دانشمندان در نظر دارند از فناوریهای زنده مانند پیش‌سلولها و شیمی هوشمند قابل برنامه‌ریزی در بافت معماری این کشتی فضایی قابل سکونت استفاده کنند که می‌تواند با توجه به نیازهای ساکنان آن واکنش نشان داده و تکامل یابد.

راشل آرمسترانگ، استاد ارشد معماری و طراحی دانشگاه گرینویچ، رهبری این پروژه را در دست دارد که شامل 13 طراح است.

پژوهش آرمسترانگ بر مهندسی زیستی و ساخت خاک و قطرات آب مصنوعی تمرکز داشته که می‌توانند برای حمل عناصر حیاتی برنامه‌ریزی شوند.

محققان امیدوارند که کاربرد اصلی این پروژه در جهت آموزش انسان در مورد ساخت شهرهای پایدار بر روی زمین باشد.
برچسب ها: ساخت ، کشتی نوح ، نجات
نظرات بینندگان