arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

دنیامالی: اتوبوس واژگون شده فرسوده نبوده است/مرگ ۸ مسافر از رغبت مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی می‌کاهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر با رد فرسودگی اتوبوس واژگون شده در بزرگراه آزادگان گفت: در بررسی‌های کارشناسان مشخص شد، عمر این اتوبوس بیش از سه سال نبوده و سرعت غیرمجاز و خطای انسانی سبب مرگ ۸ مسافر جانباخته شده است.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، با بیان اینکه بررسی اولیه کارشناسان بر غیراستاندارد بودن وضعیت بدنه اتوبوس مهر تائید زده است تصریح کرد: کارشناس بیمه سلامت این اتوبوس را تائید کرده اما با یک نگاه اجمالی غیراستاندارد بودن بدنه اتوبوس قابل تشخیص است.

وی با تاکید بر اینکه خطای انسانی سبب واژگونی اتوبوس شرکت راهور سبز پایتخت شده است افزود: راننده با سرعتی بیش از حد مجاز و مطمئنه از شمال به جنوب بزرگراه آزادگان در باند کندرو در حال حرکت بوده و قصد ورود به بزرگراه حکیم شرق را داشته که همین سرعت بیش از حد در حین ورود به راست‌گرد این بزرگراه سبب واژگونی اتوبوس شده است.

وی با ابراز تاسف از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس بخش خصوصی در محدوده شهرک صدرا در منطقه 22 افزود: اتوبوس‌هایی که در محدوده برون شهری تهران در حال تردد هستند از مدل اتوبوس‌های درون شهری هستند که ضرورت بازبینی همین مسئله در ابتدای تشکیل شورای چهارم به شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل شهرداری تذکر داده شده بود.

دنیامالی با انتقاد از اینکه استفاده از اتوبوس‌های شهری در مسیرهای بین شهری تصمیمی غیر کارشناسانه است ادامه داد: در حال حاضر تا شرکت واحد تا 40 کیلومتر خارج از تهران نیز به جابه‌جایی مسافر اهتمام می‌ورزد در حالیکه باید این خدمات‌دهی مورد بازبینی جدی قرار بگیرد تا در آینده شاهد بروز حوادثی از این دست نباشیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر با ابراز ناراحتی از مرگ یک دختر 13 ساله در حادثه اتوبوس خط «چیتگر- شریعتی» یادآور شد: بروز چنین حادثه‌ای در پایتخت ایران جای تاسف دارد و بر ضرورت بازنگری استانداردها بیش از پیش تاکید دارد چراکه مرگ 8 شهروند در یک حادثه درون شهری آن‌ هم زمانیکه از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کردند، بر عمق فاجعه می‌افزاید و زمینه‌ساز کاهش رغبت مردم به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی می‌شود.
نظرات بینندگان