arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

مذاکرات و روابط تجاری ایران و روسیه رو به گسترش است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس اتاق بازرگانی و صنایع آستراخان روسیه گفت: با تغییرات در دولت جمهوری اسلامی ، سطح مذاکرات و روابط تجاری ایران و روسیه رو به گسترش است.
 

به گزارش ایرنا ، ˈ ویناکوراف ˈ شامگاه سه شنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی مازندران و آستراخان در ساری افزود : امروز تجار و بازرگانان در قراردادهای اقتصادی به نقطعه عطفی رسیدند.

وی به رضایتمندی بازرگانان آستراخان و مازندران از وضعیت روابط دو جانبه اشاره کرد و ادامه داد : بزرگترین بندر در جنوب دریای خزر در استان مازندران واقع است که مزیت مطلوبی برای حمل و نقل کالا در حاشیه این دریا محسوب می شود.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع آستراخان با اشاره به اینکه کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی و گردشگری مازندران از ظرفیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: امروز تمامی تجار روسیه با توانمندی های استان مازندران آشنا هستند.

ˈمحمد محمد پورˈرییس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران نیز در این نشست به اهمیت ارتباطات الکترونیکی در زمینه گسترش روابط اقتصادی اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از دانش الکترونیکی تجار مازندران و آستراخان روسیه می توانند ارتباطات تجاری را گسترش بدهند.

وی با اشاره به اینکه باید از تجارت الکترونیک و فناوری اطلاعات استفاده کنیم، افزود : خدمات فنی و مهندسی با استفاده از دانش الکترونیکی بسادگی قابل اجرا است.

محمدپور پیشنهاد کرد،تا هر سه ماه یک بار از طریق ویدئو کنفراس جلسات مشترک بین دو استان مازندران و آستراخان برگزار شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران همچنین بر ضرورت ایجاد نمایشگاه مجازی توانمندی های مازندران و آستراخان تاکید کرد و بیان داشت: باید زمینه انتقال پول به صورت الکترونیکی نیز فراهم شود.

ˈ غلامر رضا عشریهˈرییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران هم از آستراخان به عنوان دروازه ورود به روسیه یاد کرد و گفت : مازندران می تواند در این استان به تبادلات همکاری مطلوبی با آستراخان بپردازد.

وی افزود: با بازدید فعالان اقتصادی و بازرگانی و مسوولان دولتی آستراخان از ظرفیت های بخش های کشاورزی، صنعتی و معدنی و گردشگری مازندران ، تفاهم نامه و قراردادهایی بین فعالان اقتصادی مازندران و آستراخان منعقد خواهد شد.

یک هیات اقتصادی 60 نفره از مدیران فرهنگی، اقتصادی، رسانه ای و بازرگانی آستراخان روسیه شامگاه دوشنبه به سرپرستی استاندار آن منطقه از طریق فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری وارد استان مازندران شد.

توسعه روابط اقتصادی ، تجاری ، فنی و مهندسی میان آستراخان روسیه و مازندران از اهداف سفر دو روزه این هیات اعلام شده است.

این هیات قرار است در زمینه های گردشگری و ورزشی ،صنعت و معدن،کشاورزی،علمی و آموزشی،توسعه و عمران شهری، تجارت و مسایل گمرکی با مسوولان استان مازندران به بحث و تبادل نظر بپردازد.
نظرات بینندگان