arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

فیلم "شهید باکری" ساخته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدام بنیاد در خصوص معرفی شهدای برجسته گفت: فیلم شهید مهدی باکری با همکاری سازمان صدا و سیما ساخته می شود.

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی روز چهارشنبه با حضور در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز نسبت به شهدای استان آذربایجان شرقی ادای احترام کرد.

وی در این آیین اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی گلزار شهدای این شهر را مثبت ارزیابی کرد و در مورد میزان پیشرفت پروژه ساماندهی گلزار شهدا در سراسر کشور، گفت: طبق آمار، یک هزار و 150 گلزار شهید در کشور وجود دارد که تاکنون کار ساماندهی 900 گلزار به پایان رسیده و ساماندهی بقیه گلزارها در دستور کار قرار دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، ثبت گلزارهای شهدا به عنوان میراث معنوی و ماندگار کشور درسازمان یونسکو است و دراین راستا اقدامات اولیه انجام و هماهنگی های لازم با سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.

وی بر لزوم معرفی شهدای برجسته استان آذربایجان شرقی در قالب برنامه های ترویجی و فرهنگی تاکید و اظهارکرد: ساخت فیلمی از زندگی شهید مهدی باکری به عنوان یکی از شهدای خطه آذربایجان در دست تهیه است و در این راستا هزینه ساخت آن به سازمان صدا و سیما پرداخت شده است.

استان آذربایجان شرقی 10 هزار و 500 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و دو هزار و 500 شهید از این تعداد در گلزار وادی رحمت تبریز آرمیده اند.

نظرات بینندگان