arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

رئیس دانشگاه آزاد: گستردگی حوزه فکری شهید مطهری پاسخگوی نیازهای امروز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمید میرزاده با تاکید بر نهادینه کردن تفکر استاد مطهری در دانشگاه آزاد،گفت: شهید مطهری مغز متفکر و یکی از معماران نظام جمهوری اسلامی بود و پایه های انقلاب مدیون رشادت ها و جانفشانی های ایشان است.

به گزارش خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با خانواده شهید آیت الله مطهری که صبح امروز با همراهی باقر لاریجانی قائم مقام رئیس دانشگاه در حوزه علوم پزشکی و طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در منزل این استاد فرزانه صورت گرفت،ضمن گرامیداشت روز معلم و تولد حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ، افزود: همه شهدا به نظام و انقلاب اسلامی خدمت کردند و ما مدیون خون همه آنان هستیم اما دین ما به استاد شهید مطهری به دلیل مکتب فکری روشنگرانه ، صحیح و اصولی شان که معرف اسلام ناب محمدی بودند ، بیشتر است.

وی ادامه داد: در سال 48 و زمانی که بنده دانشجو بودم خود را برای شنیدن سخنرانی های استاد مطهری و استاد شریعتی در هر جایی که بودم  می رساندم و در زمانی که کشش به سوی کمونیست و تفکر ماتریالیستی فعال بود ، استاد مطهری با نگاه جدید و روحیه دانشمندی که داشتند نقش مهمی در خنثی سازی جریانات و علاقمند کردن جوانان آن دوره  به مکتب اسلام داشتند.

"گسترش حوزه فکری شهید مطهری به قدری وسیع بود که پاسخگوی نیازهای جوانان در عصر حاضر هم است"

میرزاده یادآور شد: با تشکیل شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی که علی مطهری نیز در جلسات آن حضور مستمری دارد ، سعی داریم تفکر استاد شهید مطهری را در دانشگاه آزاد نهادینه کنیم و اعتقاد داریم گسترش حوزه فکری ایشان به قدری وسیع بود که پاسخگوی نیازهای جوانان در عصر حاضر هم است.

"استفاده از همه ظرفیت های دانشگاه آزاد برای تبیین آثار شهید مطهری در بین دانشجویان و استادان"

وی کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران را از جمله آثار بی نظیر و محققانه این استاد فرزانه دانست و گفت:از همه ظرفیت های دانشگاه آزاد برای تبیین آثار شهید مطهری در بین دانشجویان و استادان استفاده می شود.

"ماندگاری و ترویج تفکر و اندیشه های استاد مطهری به عنوان سرفصل درسی در دانشگاه آزاد اسلامی"

همچنین طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی با تاکید بر ترویج افکار استاد شهید مطهری در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی،گفت: از جمله مواردی که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، توزیع آثار شهید مطهری در کتابخانه های واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات کتابخوانی از کتب و آثار شهید مطهری، ایجاد امکان استفاده از منابع نوشتاری ایشان به عنوان سرفصل دروس در حوزه آموزشی از دیگر اقداماتی است که برای ماندگاری و ترویج تفکر و اندیشه های این استاد فرزانه مدنظر است.

"آثار شهید مطهری مبنای فعالیت های پژوهشی در دانشگاه آزاد قرار می گیرد"

هاشمی یادآور شد:بنای کار ما این است که  آثار شهید مطهری که مباحث پژوهشی دارد ، مبنای فعالیت ها قرار گیرد و در پایان نامه ها و مقالات مورد استفاده قرار گیرد.



همچنین در این دیدار فرزند شهید مطهری نیز در سخنانی با اشاره به اینکه استاد مرتضی مطهری دارای بیش از 90 جلد کتاب است که برخی از آنها  به فراخور موضوع به بیش از 40 زبان دنیا ترجمه شده است، گفت: در بنیاد شهید مطری این آثار سامان دهی شده است .

"آثار شهید مطهری می تواند به عنوان یک منبع درسی مورد توجه قرار گیرد"

وی تاکید کرد:  برخی از موضوعات این کتاب ها که جنبه آموزشی دارد برای تدریس به دانشجویان مناسب است و می تواند به عنوان یک منبع درسی مورد توجه قرار گیرد، چرا که شاید خود جوانان ما احساس نکنند که به این اندیشه ها و تفکرات نیاز دارند.

"دانشجویان باید با اصول فکری اسلام مطابق با آنچه آیت الله مطهری و امام فرمودند آشنا شوند"

محمد مطهری ادامه داد:جفا به دانشجو، نظام و انقلاب است که دانشجویان ما در حالی فارغ التحصیل شوند که با اصول فکری اسلام مطابق با آنچه آیت الله مطهری و امام فرمودند آشنا نباشند که نتیجه آن آسیب های اجتماعی و رفتاری است که با تعدد شبکه های اجتماعی هر روزه شاهد آن هستیم.

نظرات بینندگان