arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۳۸۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

آیت الله مکارم شیرازی: اقلیت پرهیاهوی تندرو، به حرکت کلی نظام آسیب نرساند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید با اشاره به اینکه نسبت به آینده امیدواری ایجاد شده است، گفت: اقلیت های تندروی پرهیاهو که در هر جامعه ای هستند نباید بتوانند به حرکت کلی نظام آسیب بزنند.

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید عصر پنجشنبه در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وی افزود: امروز ادبیات اصلاح شده و اهداف به سمت اعتدال و عدالت پیش می رود البته برخی تندروی ها هست که در هر جامعه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: این تندروها اقلیتی هستند پرهیاهو و باید طوری شود که نتوانند به حرکت کلی نظام آسیب برسانند.

** دشمنان ما یا وسواس دارند و یا بهانه جویی می کنند

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود گفت: نسبت به سیاست خارجی و بحث هسته ای امیدواری هایی پیدا شده است که اگر طرف مقابل روی لج نیفتد، راه صاف است و مشکلات حل خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید می گویند در دین ما بمب اتم حرام است، چیزی نیست که ما از آن استفاده کنیم آنها باید بپذیرند و در کنار آن، تشکیلاتی دارند که بازدید و بررسی می کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان ما یا وسواس دارند و یا دنبال بهانه جویی هستند وگرنه مشکلات تاکنون رفع شده بود و امید است که آنها سرعقل بیایند.



** دولت افراد بی نیاز از یارانه را به تشخیص خود، حذف کند

این مرجع تقلید همچنین گفت: دولت باید به تشخیص خود و با مدیریت درست افراد بی نیاز از دریافت یارانه را حذف کند و آن را به سمت قسمت های خاص و اقشاری که بیشتر نیازمند هستند هدایت کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه یارانه نقدی برای کشور باتلاق و گرداب است، خاطرنشان کرد: دولت باید در زمینه هدفمندی یارانه ها شجاعت بیشتری را به خرج دهد و نسبت به خلاصی از این وضعیت چاره اندیشی کند.

وی با اشاره به دیدار یکی از مسوولان نظام با خود گفت: به این مسوول گفتم چرا زمانی که در دولت سابق هدفمندی یارانه ها اینگونه انجام شده سکوت کردید که حالا برای خلاصی از این وضعیت باید به فکر باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: حذف افراد غیرنیازمند از دریافت یارانه نقدی، نیاز به مدیریت دارد و باید این کار انجام شود و هزینه آن نیز پرداخت گردد، چراکه اگر وضعیت یارانه ها سامان پیدا نکند مشکلات زیادی گریبانگیر کشور می شود.

این مرجع تقلید خطاب به وزیر ارتباطات گفت: به دکتر روحانی بگویید وقتی ما گفتیم افراد غیرنیازمند یارانه دریافت نکنند، تعداد زیادی از مردم با تماس، پیامک و غیره به ما ایراد گرفتند که چرا این حرف را زدید، ولی گفتم، وظیفه شرعی من است و باید اعلام کنیم ولو اینکه کسی خوشش نیاید.

وی گفت: یارانه پول بیت المال مانند درآمد اراضی خراجیه، پول بیت المال نیست و پول های دیگر باید در راه مصالح کشور خرج شود.



** شیب افزایش حامل های انرژی باید ملایم باشد

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: افزایش حامل های انرژی باید با شیب ملایم باشد و باید به گونه ای عمل شود که به مردم فشار وارد نشود.

آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر از اقدامات دولت در زمینه سلامت نیز گفت: باید کاری کرد که مردم دیگر دغدغه دارو، درمان و هزینه بالای بیمارستان را نداشته باشند.

وی ادامه داد : دولت باید نسبت به مسائل فرهنگی نیز حساس باشد و ما نیز برای رفع مشکلات در این حوزه امیدوار هستیم.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین خاطرنشان کرد: کار مجازی شمشیر دو لبه است وباید به خوبی مدیریت شود که جنبه های مثبت آن تقویت و بعد منفی آن به حداقل برسد.

وی در ادامه با اشاره به حساسیت شهر قم گفت: شهر مقدس قم حساسیت ویژه ای دارد و باید به آن به عنوان شهر اسلامی نیازمند فناوری نگاه کرد و هر چه امکانات به این شهر مذهبی داده شود به جا می باشد.

آیت الله مکارم شیرازی از ارتباط 30 هزار تماس تلفنی در دفتر خود در برخی روزها خبر داد و گفت: با این حجم از درخواست ها و سوالات مردم، هم جوابگو بودن کار مشکلی است و هم تشکیلات اینجا جواب نمی دهد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این وزارتخانه ارائه داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در سفر به شهر قم با تعدادی از مراجع و علما دیدار و گفت وگوکرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
15
29
درود بر مراجع تقلید مانند آیات اعظام مکارم شیرازی، اردبیلی، جوادی آملی و وحید خراسانی که حرف دل اکثریت قاطع مردم را می زنند. امید است دیگر مراجع نیز شجاعانه در برابر تندروها در کشور ایستادگی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
2
48
امیدوارم معدود طرفداران این گروه های افراطی هم متوجه آسیب هایی که این گروه های تندرو به دین و انقلاب و مردم می زنند، بشند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
41
8
یارانه حق مسلم ماست
نظرات بینندگان