arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

انتشار فیلم آخرين لحظات زندگي دانش آموزان کشتي غرق شده کره جنوبي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واحد مرکزی خبر - تصاویر ضبط شده با تلفن همراه یکی از دانش آموزان کره ای که در فاجعه غم انگیز غرق شدن کشتی کره جنوبی جان خود را از دست داد ، دانش آموزان را دقایقی پیش از این حادثه در حالی نشان می دهد که به شوخی و خنده می گویند کشتی آنها به سرنوشت تایتانیک دچار خواهد شد.

این تصاویر را یک دانش آموز 17 ساله به نام پارک سو هیون ضبط کرده است که پیکر بی جان وی و تلفن همراهش پس از این حادثه از میان امواج خروشان آب خارج شد.

این تصاویر ضبط شده گروهی از دانش آموزان را نشان می دهد که یکی از آنها به شوخی می گوید :« منو نجات دهید.» و دیگری می گوید این تصاویر بعدا در شبکه فیس بوک قرار خواهد گرفت.
یکی دیگر از دانش آموزان نیز می گوید این کشتی به سرنوشت تایتانیک دچار خواهد شد.

زمان ثبت شده در این تصاویر نشان می دهد که پارک سو هیون این تصاویر را ساعت هشت و 52 دقیقه بامداد 16 آوریل یعنی تنها دقایقی قبل از وقوع این حادثه غم انگیز ضبط کرده است.

یازده دقیقه بعد در حالی که دانش آموزان همچنان در حال شوخی بودند به یکدیگر می گفتند حالا وقت آن رسیده است که آخرین کلمات خود را ثبت کنیم و دیگران نیز می گفتند به زودی این حادثه در راس خبرها قرار خواهد گرفت. لحظاتی بعد از طریق بلند گو از مسافران خواسته شده بود تا هر کجا هستند ، سر جای خود بمانند.

یکی از این دانش آموزان نیز پرسیده است :« هیچ معلومه کاپیتان داره چی کار می کنه؟»
ضبط تصاویر این دانش آموزان بار دیگر حدود ساعت نه و شش دقیقه بامداد از سرگرفته شده در حالی که فضایی آکنده از وحشت و سردرگمی همه دانش آموزان را فرا گرفته است.

یکی از دانش آموزان می گوید که از وحشت پاهایم می لرزد و در همین زمان در بلند گو از مسافران خواسته می شود جلیقه های نجات به تن کنند.

یکی از دانش آموزان می گوید :« نمی فهمم . جلیقه نجات بپوشیم؟ یعنی این که کشتی داره غرق می شه ؟»

این تصاویر ضبط شده دلخراش از سوی پدر پارک سو هیون در اختیار رسانه های کره جنوبی قرار گرفته است.

کاپیتان و چهارده خدمه این کشتی که از این حادثه جان سالم به در بردند ، دستگیر شدند و برای تعلل در تخلیه کشتی تا زمانی که خروج از آن تقریبا غیرممکن شده بود مورد انتقاد شدید قرار گرفته اند.

از مجموع 476 مسافر این کشتی ، 325 نفر دانش آموز بودند که برای سفر تفریحی راهی جزیره ججو بودند.

تا بامداد روز جمعه شمار قربانیان تایید شده این حادثه دلخراش به 225 نفر رسیده است و این در حالی است که هنوز 77 نفر ناپدید هستند.

خبرگزاری فرانسه از سئول گزارش داد تصاویر پخش شده از سوی گارد ساحلی کره جنوبی در روز دوشنبه نشان داد در حالی که کاپیتان این کشتی تلاش داشت جان خود را نجات دهد ، صدها مسافر در داخل کشتی گیر افتاده بودند.
نظرات بینندگان