arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

معرفی برنده مهم‌ترین جایزه ادبیات علمی-تخیلی انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«آن لکی» جایزه معتبر ادبی «آرتور سی. کلارک» 2014 را از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا، «عدالت فرعی» که اخیرا جایزه انجمن علمی - تخیلی بریتانیا را کسب کرده و در فهرست نامزدهای جایزه معتبر «هیوگو» قرار گرفته، موفق شد جایزه 2014 پوندی «آرتور سی. کلارک» را هم به خود اختصاص دهد. لکی آمریکایی در این کتاب داستان سفر یک کشتی فضایی را روایت می‌کند.

به گزارش گاردین، جایزه «آرتور سی. کلارک» که امسال مبلغی 2014 پوندی را به برنده‌اش اعطا می‌کند، توسط «یان ویتز»، «دانکن لاوی»، «سارا براون»، «لزلی هال» و «جورجی نایت» که همگی از فعالان و اعضای انجمن‌های علمی – تخیلی هستند، داوری شد.

«مارگارت اتوود»،‌ «کریستوفر پریست» و «چینا میویل» از نویسندگان نام‌آشنایی هستند که پیش‌تر موفق به کسب این جایزه معتبر شده‌اند.

جایزه‌ی «آرتور سی. کلارک» با هدف تقدیر از بهترین‌های ادبیات علمی - تخیلی منتشرشده در انگلستان، به طور سالانه برگزار می‌شود و یکی از معتبرترین جایزه‌های ادبی انگلیس است.

این جایزه در سال 1987 برای بزرگداشت «آرتور سی. کلارک»، نویسنده‌ی معروف داستان‌های علمی - تخیلی، راه‌اندازی شد و در اولین دوره‌ی آن از کتاب «قصه‌ی کنیز» نوشته‌ی «مارگارت اتوود» تجلیل شد.

این جایزه تا زمانی که کلارک زنده بود، با حضور او به نویسنده‌ی برنده اهدا می‌شد و از سال 2008 که این نویسنده درگذشت،‌ برگزارکنندگان یاد و خاطره‌اش را در مراسم اهدای جایزه گرامی می‌دارند.

نظرات بینندگان