arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

علم‌الهدی: چرا می‌خواهید فیلتر فیس‌بوک را باز کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه مشهد گفت: متاسفانه رفاقت با سران فتنه مسیر برخی از مسئولین دین‌مدار را منحرف کرده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اصول فکری در راستای تداوم انقلاب و در مسیر امام راحل توسط شهید مطهری رهبری می‌شد که ایشان این اصول را به توده مردم آموزش می‌دادند.

امام جمعه مشهد ضمن تبریک فرارسیدن هفته «معلم» تصریح کرد: شهید مطهری مبانی فکری و عقیدتی را آموزش می‌داد و تا آخرین روزهای پیروزی انقلاب در برابر تمام جریانات الحادی، نفاق و التقاطی به وسیله تقوای فکری خویش مقاومت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توسعه دانش بنیان در پرتو افزایش سطح معلومات، ارتقاء فناوری، تخصص، توسعه و تثبیت تعالیم دینی موجب حفظ استقلال، هویت و شخصیت اجتماعی امت و ملت است.

وی با اشاره به بازدید دکتر روحانی از نمایشگاه کتاب افزود: رئیس جمهور محترم در بازدید از نمایشگاه کتاب، اصطلاح «فرهنگ مقاومتی» را به کار بردند که فرهنگ مقاومتی معنایی جز مقاوم سازی فرهنگی نخواهد داشت.

علم الهدی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) در خصوص شبهات دینی یادآور شد: چگونه با توسعه اباحه‌گری و تساهل و تسامحی که در عرصه فرهنگی صورت می‌گیرد و شبهات فرهنگی که به وضوح نمایان است، فرهنگ مقاومتی محقق خواهد شد؟

امام جمعه مشهد ضمن ابراز انتقاد از اظهارات وزیر ارتباطات درباره رفع فیلترینگ فیس‌بوک اظهار کرد: وزیر ارتباطات و مخابرات بر این باور است که فیس‌بوک برای 15 درصد از مردم کاربرد ندارد، به همین خاطر باید فیلتر فیس‌بوک شکسته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شکستن فیلتر فیس‌بوک مساوی با هجوم سیل نابهنجاری‌ها و اهانت‌ها به مبانی دینی و اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: مگر نمایندگان مجلس به دولت رای اعتماد ندادند؟ مگر نمایندگان مردم به وزیر ارتباطات و مخابرات رای اعتماد ندادند؟ پس چه طور ممکن است که رئیس جمهور از مقاوم‌سازی فرهنگی و وزیر ارتباطات و مخابرات از شکستن فیلتر فیس‌بوک سخن گویند؟

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: البته باید توجه داشته باشید وزیر ارتباطات و مخابرات شخصی ضد ولایت فقیه نیست، چرا که وی در گذشته در سنگر وزارت امور خارجه به عنوان یک عنصر ارزشی و متعبد مشغول خدمت بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه «متاسفانه رفاقت با سران فتنه مسیر برخی از مسئولین دین‌مدار را منحرف کرده است»، یادآور شد: شکستن فیلتر فیس‌بوک پاسخ فرمایشات مقام معظم رهبری در نخستین روز سال مبنی بر نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است؟

وی با طرح این پرسش که آیا این اقدام لبیک به فرمایشات رهبری است؟ و آیا باز کردن دروازه فرهنگ بر روی دشمنان خدا امری عقلایی است؟ عنوان کرد: مردم متدین انقلابی با 35 سال مقاومت در کنار ستون خیمه انقلاب یعنی مقام معظم رهبری این مساله را هیچ‌گاه تحمل نخواهند کرد، چرا که این امر نشان دهنده مظلومیت مقام معظم رهبری است.

علم الهدی در بخشی از سخنان خود با اشاره به شهادت امام هادی (ع) تصریح کرد: امام هادی (ع) در جریان نهادینه شدن مساله امامت و تشیع به متن امت اسلام مصایب زیادی را متحمل شدند.

‌امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: موقعیت سیاسی در زمان امام هادی (ع) با ظلمت و تیرگی بسیار همراه بود که این خفقان به مراتب سخت‌تر از دوره عبدالملک مروان در زمان بنی امیه بوده است.

نظرات بینندگان