arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

اعلام نتیجه قطعی انتخابات عراق یک ماه طول می کشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد: نتایجی که برخی از جریان های سیاسی از انتخابات اعلام می کنند دقیق نیست و اعلام نتیجه قطعی آراء حدود یک ماه زمان نیاز دارد.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  شبکه تلویزیونی المنار، کمیسیون عالی انتخابات عراق از دقیق نبودن اعلام نتایج برخی از تشکل های سیاسی خبر داد و تاکید کرد، اعلام نتایج دقیق انتخابات بیست تا سی روز وقت نیاز دارد. همچنین این شبکه از کشته شدن سی و سه تن از عناصر موسوم به دولت اسلامی عراق و شام «داعش» در فلوجه به وسیله ارتش عراق خبر داد.

المنار افزود: در حالی که احزاب سیاسی شرکت کننده در انتخابات پارلمانی عراق تلاش می کنند، نتایج انتخابات و پیروزی خود را هر چه سریع تر اعلام کنند و در این امر با یکدیگر مسابقه گذاشته اند، کمیسیون عالی مستقل انتخابات به این نزاع های سیاسی و شایعات پایان داد و صریح اعلام کرد، نتایجی که برخی از جریان های سیاسی از انتخابات اعلام می کنند صحت نداشته، دقیق نیست و اعلام نتیجه قطعی آراء حداقل بیست تا سی روز زمان نیاز دارد، در این حال یک مقام مسئول در کمیسیون عالی انتخابات از کسب یک میلیون رای تا کنون به وسیله نوری مالکی، نخست وزیر این کشور خبر داد که شمارش آراء همچنان ادامه دارد.

المنار افزود: کمیسیون عالی انتخابات از مردم خواسته است برگه های الکترونیکی انتخابات را که برای اولین با در کشور استفاده شده، نگه دارند. این شبکه همچنین از انتقال صندوق های شمارش آراء از شهر الانبار به بغداد به دلیل اوضاع نامساعد امنیتی در این شهر خبر داد.

شبکه المنار در ادامه از کشته شدن یک فرد انتحاری به وسیله نیروهای امنیتی عراق خبر داد. این فرد تروریست قصد حمله به زائران امام هادی علیه السلام را داشته است. این شبکه در توضیح این خبر گفت: نیروهای امنیتی با شلیک به خودروی بمب گذاری شده ای که قصد حمله به زائران را داشت فرد انتحاری را کشتند. این تروریست سعی داشت با نزدیک شدن به زائران امام هادی در مسیر عمومی جنوب شهر سامرا، خودروی خود را منفجر کند، اما با اقدام به موقع نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خودروی این تروریست منفجر و راننده آن به درک واصل شد. قابل ذکر است در این انفجار هیچ کس آسیب ندید.

المنار افزود: همزمان با سالروز شهادت امام هادی علیه السلام  و در میان تدابیر شدید امنیتی بیش از یک میلیون نفر از داخل و خارج عراق عازم زیارت مقام شامخ این امام معصوم بودند. ارتش عراق در  عملیات گسترده امنیتی در شهر فلوجه سی و سه نفر از اعضای گروهک داعش را به قتل رساند و نه عدد از خودروهای زرهی آنها را منهدم کرد.

المنار در ادامه به نقل از یک منبع اطلاعاتی در استان دیاله عراق گفت: نیروهای موسوم به انصار السنه علیه نیروهای مسلح داعش در شمال شرق شهر بعقوبه اعلام جنگ کردند. همچنین نیروهای امنیتی ارتش عراق در عملیات های مختلف نزدیک یک پل بر روی رودخانه دجله  شش نفر از افراد مسلح را به هلاکت رساندند و هفت تن دیگر را مجروح کردند، در این نیروهای ارتش عراق پنج کامیون را نیز در حال فرار در مرز عراق و سوریه به آتش کشیدند.

المنار افزود: بخشی از یک منطقه مسکونی در مرکز شهر موصل به وسیله افراد مسلح مورد هجوم قرار گرفت. در این حمله دو شهروند عراقی کشته شدند.
نظرات بینندگان