arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

کي‌روش: درهاي تيم ملي همچنان باز است

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: در حال حاضر بازيکناني مانند احمدي، حقيقي، مکاني و داوري را داريم که در صعود به ما کمک کردند و در حال حاضر آنها اولويت دارند و شايد موضوع بازگشت رحمتي در آينده تغيير کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: در حال حاضر بازيکناني مانند احمدي، حقيقي، مکاني و داوري را داريم که در صعود به ما کمک کردند و در حال حاضر آنها اولويت دارند و شايد موضوع بازگشت رحمتي در آينده تغيير کند.
 

کارلوس کي‌روش در خصوص اردوي چند روزه تيم ملي در تهران پس از برگزاري اردوي آفريقاي‌جنوبي اظهار داشت: خيلي ساده بگويم که قرار است در اين چند روز سخت کار کنيم. ما برنامه‌ريزي کرده و خوشحاليم که مي‌توانيم از زمين ورزشگاه آزادي که استانداردهاي جهاني را دارد استفاده کنيم.

 تسنيم، وي با بيان اينکه اردوهاي تيم ملي براي جام‌جهاني هدف‌گذاري شده، ادامه داد: پس از اردوي آفريقاي‌جنوبي 4،5 روز استراحت داشتيم اما اکنون پس از چند روز تمرين در تهران خودمان را براي اردوي اتريش آماده مي‌کنيم. ما تمرينات‌مان را با 18 بازيکن در تهران آغاز مي‌کنيم و اميدواريم که همه بازيکنان بتوانند به اردوي ما اضافه شوند.

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان در پاسخ به اين سؤال که آيا ساير لژيونرهاي تيم ملي از جمله جواد نکونام، مسعود شجاعي، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه در اردوي تيم ملي در اتريش حضور خواهند داشت؟ گفت: نهايتا 18 مي تيم کاملي را در اختيار خواهيم داشت البته چند بازيکن پس از اتمام بازي‌هاي تيم‌هاي باشگاهي خود نياز دارند که يک‌سري از کارهاي خود را انجام دهند.

کي‌روش در مورد شايعه دعوت وي از الکس فرگوسن براي تماشاي بازي ايران و آرژانتين عنوان کرد: اطلاعي از منشأ اين خبر ندارم و شما مي‌توانيد از کساني که اين موضوع را مطرح کردند، بپرسيد.

وي همچنين در مورد اينکه ادو چه کمکي به تيم ملي ايران مي‌تواند انجام دهد، اظهار داشت: او مدير ورزشي کورينتياس است و از افرادي است که در گذشته بازيکن خوبي بود و دوست خوب من است. وي قرار است در مسائل اداري در برزيل به ما کمک کند.

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان در مورد اينکه آيا افراد خط‌خورده شانس حضور دوباره در تيم ملي را دارند، گفت: مهلت پاياني فيفا براي فرستادن ليست 30 نفره 13 مي است و تا آن موقع درهاي تيم ملي باز است. ما در اردوي قبلي تعدادي بازيکن داشتيم و آنها در اين اردو تعدادشان به 28 نفر مي‌رسد. مسلما بازيکناني که در اختيار تيم ملي بودند اولويت دارند.

کي‌روش در مورد علي کريمي نيز گفت: او بازيکن فوق‌العاده‌اي است و فکر مي‌کنم سال گذشته از بهترين بازيکنان ايران بود. کريمي تصميمي گرفت و از تيم ملي خداحافظي کرد و پس از اينکه دوباره درخواست کرد برگردد ما عملکرد او را از نزديک دنبال کرديم اما واقعيت اين است که من دوست دارم بازيکنان بيشتري را با خودم به برزيل ببرم. علي کريمي بازيکن فوق‌العاده‌اي است و من عاشق بازي او هستم و نبايد فراموش کنيم در صعود تيم ملي او به ما کمک زيادي کرد اما بايد منطقي باشيم و فرايندي منطقي را دنبال کنيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار راديو آلمان مبني بر اينکه حضور بازيکنان لژيونر ايران که در آلمان و انگليس بازي مي‌کنند، چقدر تأثيرگذار خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر به صورت ميانگين 60 درصد از بازيکنان تيم ملي در داخل هستند و 40 درصد از تيم ملي ايران را نيز بازيکناني تشکيل مي‌دهند که در خارج از کشور بازي مي‌کنند.

کي‌روش خاطرنشان کرد: همان طور که مي‌دانيد ما در جام‌جهاني با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين همگروه هستيم که هر کدام از آنها بازيکنان زيادي دارند که تجربه بازي‌هاي بين‌المللي دارند. بيشتر بازيکنان اين 3 تيم سابقه بازي در ليگ قهرمانان اروپا را دارند اما در تيم ملي ايران معدود بازيکناني داريم که چنين تجربه‌اي داشته باشند.

وي افزود: ما با تلاش و ذهنيت خودمان به جام‌جهاني صعود کرديم و تنها کاري که من مي‌توانم انجام دهم اين است که سخت کار کنيم و بازيکنان را آماده بازي‌هاي جام‌جهاني کنيم تا بتوانيم به دور دوم اين رقابت‌ها صعود کنيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان در مورد مهدي رحمتي عنوان کرد: بياييد دوباره شفاف موضوع را از لحاظ حرفه‌اي و شخصي بررسي کنيم از اين نظر من چيزي عليه او ندارم بلکه برعکس قدردان عملکرد رحمتي هم هستم و احترام خاصي براي او قائلم، رسما اعلام مي‌کنم اگر کسي بخواهد رسما جلو من عليه رحمتي صحبت کند با کسي مواجه است که برابر اين موضوع مي‌جنگد و اجازه نمي‌دهم لطمه‌اي به شخصيت رحمتي وارد شود ولي در حال حاضر به نگرش اخلاقي که در تيم بايد باشد اشاره مي‌کنم .

کي‌روش ادامه داد: ما بازيکناني داريم که عملکرد خوبي تا صعود به جام‌جهاني داشتند و اولويت اول من آنها هستند. من مطلبي را به رحمتي گفته بودم و اينجا هم مي‌خواهم آن را بيان کنم. اگر من به عنوان سرمربي در تيم ملي بمانم هيچ شکي ندارم که از رحمتي استفاده خواهم کرد البته اگر خودش هم بخواهد. هنوز روي نقطه‌نظر روز اول پايبندم و شکي ندارم که او يکي از بهترين دروازه‌بان‌هاي ايران است ولي در حال حاضر بازيکناني مانند احمدي، حقيقي، مکاني و داوري داريم که در صعود به ما کمک کردند و در حال حاضر آنها اولويت دارند و شايد اين موضوع در آينده تغيير کند.

وي در خصوص اينکه آيا قراردادش را با تيم ملي ايران تمديد خواهد کرد يا نه، گفت: پيش از اين گفته بودم و اکنون بار ديگر تأکيد مي‌کنم ما خوب کار کرديم و با برنامه‌ريزي مناسب کاري کرديم که منتهي به صعود ما به جام‌جهاني برزيل و جام ملت‌هاي استراليا شد. اگر مشکلات گذشته وجود نداشته باشد مي‌توانيم به استراليا برويم و با يک مدال بازگرديم.

سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان تصريح کرد: در مورد شرايط خودم بايد بگويم زياد مهم نيست و تنها تمرکز من روي کارم است چرا که اکنون اولويت تيم ملي است. شما اگر در جايگاه من قرار داشتيد وقتي هر روز شايعات مختلفي مي‌شنيديد به اين معني نبود که من را نمي‌خواهند؟

برچسب ها: کیروش
نظرات بینندگان