arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

امام جمعه یزد با اشاره به برخورد نیروهای خودسر: جلوی این حرکات را خواهم گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : امام جمعه یزد با اشاره به حوادث رخ داده اخیر در یزد گفت: هیچ یک از دو طرف نباید حرکت‌های تشنج آفرین و توهین آمیز داشته باشند.

به گزارش ایلنا از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری عصر روز یکشنبه در دیدار با حامیان دولت تدبیر و امید که به‌علت تحرکات اخیر نیروهای خودسر و لغو سخنرانی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نزد وی آمده بودند با اشاره به قرائت آیه‌های ۱۷ و ۱۸ سوره زمر «وَالَّذِینَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَن یَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَى فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ» گفت: این آیه در برگیرنده مفاهیمی از جمله تفکر، تعقل و پیروی از حقیقت‌هاست.

وی تصریح کرد: مومنان حرف‌ها را می‌شنوند، از خود سوال می‌کنند و مطالب را با عقل خود می‌سنجند.

آیت الله ناصری با تصریح اینکه متاسفانه در جامعه به این مسائل مبتلا هستیم گفت: حرف‌ها گفته می‌شود ولی با احساسات با آن برخورد می‌شود و آن را نیز بسط می‌دهیم، در حالیکه انسان‌ها باید مطالب را افکار خود بسنجند.

امام جمعه یزد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در قبال رسانه‌های بیگانه نیز باید اینگونه مواجه شد، گفت: آنان تحلیل‌های خود را از شخصیت‌های انقلاب، مبانی اسلامی و امور کشوری ارائه می‌دهند ولی باید مطالب را ابتدا مورد بررسی قرار داد و دفعتا نپذیرفت.

امام جمعه یزد همچنین با بیان اینکه اگر حرکات و برنامه‌ها در راستای اطاعت از خداوند باشد، همه چیز را خواهیم داشت، گفت: همه باید از عداوت‌ها و دشمنی‌ها دوری کنند و به سمت برادری حرکت کنند.

نماینده رهبر انقلاب تصریح کرد: در حالی که دشمن در برابر کشور صف آرایی کرده است، باید وحدت را حفظ کرد تا جبهه درونی کشور تقویت شود.

وی با اشاره به دعواهای حزبی و سیاسی در جامعه گفت: آیا دشمن به حرکات ما نمی‌خندد؟

آیت الله محمد رضا ناصری در این رابطه افزود: رفتار نمایندگان استان اصفهان برایم جالب است چراکه آن‌ها هرکدام برای خود جبهه و گروهی دارند ولی وقتی منافع استان پیش می‌آید، باهم متحد می‌شوند و منافع جمعی را پیگیری می‌کنند.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به خط مشی سیاسی خود گفت: بنده کاری به جناح‌های سیاسی این طرف و آن طرف ندارم و بر مبنای خط امام و «لُب» نظر رهبری حرکت می‌کنم.

وی گفت: نمی‌توان در دوره‌های مختلف به حمایت از دولت وقت پرداخت چراکه مدام باید در توجیه عملکرد آنان برآمد، همچنانکه دولت‌ها نیز تغییر می‌کنند.

ناصری با تاکید بر اینکه نظر امام راحل را صائب می‌داند، گفت: بنده از سال ۱۳۴۲ با امام بودم، امام را از نزدیک می‌دیدم و شب و روز را با ایشان سپری کردم.

وی گفت: امام بر اساس منطق و فکر و رضایت خداوند حرکت کرد و بدین جهت خداوند متعال به وی کمک کرد.

نماینده رهبر انقلاب در استان یزد با تاکید بر حمایت همه از دولت تدبیر و امید گفت: نظر رهبری نیز همین است که به آقای روحانی باید کمک شود تا بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند.

ناصری تاکید کرد: کسی حق ندارد به دولت توهین کند، همچنانکه دستور رهبری هم همینطور است.

وی با اشاره به حضور سخنرانان گروه‌های مختلف در یزد گفت: به هر دو جناح عرض می‌کنم اینکه سخنران دعوت شود برای نفی دیگری، این غلط است.

این یار دیرین امام راحل تاکید کرد: باید به فکر وحدت بود، چراکه مشکلات کشور زیاد است و ما درگیر مسائل حزبی و گروهی هستیم.

وی با ابراز نگرانی از گذر فرصت برای جوانان و تضعیف روحیه دینی و اعتقادی آنان گفت: من نسبت به این مسائل نگران هستم و می‌خواهم برای این مسائل جامعه فکری بردارید و اتاق فکر تشکیل دهید.

وی همچنین با تقدیر از نقش چهره‌های استانی حاضر در جلسه از جمله استاندار اسبق یزد، گفت: شما‌ها از دوستان ما و از بچه‌های انقلاب هستید و در جریان انقلاب زجر‌ها کشیده‌اید.

امام جمعه یزد همچنین با تاکید بر حفظ آرامش جامعه و ایجاد روحیه وحدت گفت: باید مسئله رهبری تقویت شود.

وی هشدار داد: اگر رهبری در کشور تضعیف شود، فاجعه می‌شود و در کشور غوغا خواهد شد.

وی همچنین به جلسه خود با اصولگرایان اشاره کرد و گفت: در همین مکان همین مطالب را به آنان نیز گفته‌ام و تاکید کرده‌ام رفتار‌ها باید تعدیل شود.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه بنده سخنان آقای رجایی را مطالعه کرده‌ام ولی در مورد برخی از موارد بحث دارم، گفت: سخنران ما طوری بحث کند که آرامش جامعه حفظ شود و نباید بهانه به دست کسانی داد که می‌خواهند شلوغ کنند.

وی همچنین در پایان سخنان خود و اشاره یکی از حاضران مبنی بر مخالفت رهبری با حرکت‌های خودسرانه گفت: نسبت به این موارد حساس هستم، نمی‌گذارم و جلوی این حرکات را خواهم گرفت.

نظرات بینندگان