arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
نماینده تهران:

دلیلی ندارد دست از حمایت دولت برداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با بیان اینکه افزایش تعداد سووال و استیضاح به تعامل دولت و مجلس ضربه می زند، خاطرنشان کرد که وظیفه خود را حمایت از دولت می داند .

وی ادامه داد: ما پیرو مقام معظم رهبری هستیم و ایشان نیز حمایت از دولت را جزو سیاست های قطعی خود اعلام کردند، بنابراین حمایت از دولت را وظیفه می دانیم .

این نماینده مجلس بیان داشت: البته این به معنای آن نیست که هرگونه نقد به دولت را ، به منزله مقابله با دولت تلقی کنیم .

وی با انتقاد از یکی از مسوولان گفت: در جایی دیدم که یک فرد اعلام کرده افرادی که نمی توانند پیشرفت دولت را ببینند حرف هایی علیه دولت می زنند و این در حالی است که بنده شخصا دوست دارم و می خواهم دولت صد درصد موفق باشد و به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کند.

رحماندوست با بیان این که دلیلی ندارد دست از حمایت دولت برداریم، افزود: ما باید کمک کنیم دولت در عرصه های مختلف به پیشرفت و موفقیت نایل آید، اما در عین حال انتقاد را هم نباید کنار بگذاریم .

وی با بیان اینکه بنده از موضع هیچ گروه سیاسی با دولت برخورد نمی کنم ،افزود: من عضو هیچ کدام از فراکسیون های اصول گرایان، رهروان ولایت و جبهه پایداری نیستم، بنابراین انتقاد بنده از دولت نباید به حساب حمایت از هیچ گروه سیاسی به شمار آید .

وی با تاکید برضرورت کمک به دولت در راستای حل مشکلات کشور، افزود: اگر سرسوزنی در کمک به دولت شک داشته باشیم قابل قبول نیست، چرا که این به منزله آن است که اصل نظام را یکپارچه تلقی نمی کنیم.

وی ادامه داد: ما در یک کشتی نشسته ایم و اگر این کشتی سوراخ شود همه ما غرق می شویم، بنابراین دلیلی ندارد که دست از حمایت دولت برداریم .

نماینده تهران در عین حال ازدولتی ها خواست که هزینه انتقاد ازدولت را بالا نبرند و گفت: در دولت گذشته هزینه سووال از رییس جمهور بسیار بالا رفت و کشور دچار آشوب شد تا اینکه مقام معظم رهبری مجبور به دخالت شدند .

وی با اشاره به اینکه بدترین اتفاق درکشور، تندروی در میان قوا است، افزود : البته تندروها و افراطیون بیش از هر چیزی به خود و مجموعه های مربوط به خود آسیب وارد می کنند.

وی با اشاره به اینکه دلیلی ندارد در کشور تند روی باب شود، افزود: البته شاکله وجودی، ادبیات و تیپ و نوع برخورد برخی از افراد این گونه است و احتمال دارد این افراد حتی در خانواده با همسر و فرزندان شان نیز این گونه برخورد کنند .

**دولت تعامل خوبی با مجلس دارد

در ادامه این گفت وگو بیژن نوباوه، نماینده تهران با بیان اینکه بر اساس اصل تفکیک قوا، هر قوه ای باید وظایف خود را انجام دهد، افزود: البته قوا با تشریک مساعی باید به یکدیگر کمک کرده و با هم همکاری داشته باشند.

نوباوه ادامه داد: البته نباید اختلاف سلیقه ها را به منزله تضاد و تعارض قوا با یکدیگر به حساب آوریم.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر قوای سه گانه با یکدیگرتعامل و همکاری خوبی دارند، افزود: باید به این نکات هم توجه کنیم که قوه مقننه قوه قانونگذاری است و حق دخالت در اجرا را ندارد و در عین حال دولت هم مجری است و حق قانونگذاری ندارد.

نماینده تهران تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است که نباید اختلافات منجر به مخدوش شدن منافع ملی و از بین رفتن استقلال و تخریب چهره قوا شود.

وی بیان داشت: خطای بزرگی است اگر هر فرد و گروهی به دنبال تضعیف هریک از قوا باشد.

نوباوه با اشاره به اینکه البته نباید انتقاد را هم به حساب اختلاف و دشمنی با هریک از قوا تلقی کنیم، گفت: تندروی ها قابل قبول نیست و باید با میانه روی و رعایت قانون عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تندروی وکندروی به کشور آسیب می زند، بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما از تیم هسته ای مذاکره کننده حمایت می کنیم، اما در عین حال به غربی ها اعتمادی نداریم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید در برابر غربی ها کوتاه بیاییم، چرا که این ما هستیم که مورد تعرض دشمن قرارگرفته ایم، بنابراین تیم مذاکره کننده ضمن حفظ کیفیت فنی مسایل، نباید در برابر گروه 1+5 کوتاه بیاید.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تیم هسته ای را حمایت و پشتیبانی کنیم، گفت: در مراحل پایانی می توان در مورد عملکرد تیم مذاکره کننده قضاوت دقیق و درست تری داشت.

نوباوه تعامل دولت با مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تصویب بودجه و مساله هدفمندی یارانه ها به خوبی نشان می دهد که تعامل دولت و مجلس منطقی و علمی است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان