arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

دولت تدبیر و بازگشت امید به بیماران

اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است که اجرای موثر آن امید را به دل بیماران برگردانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید یک حرکت جهادی به شمار می رود که نور امید را در دل بیماران روشن کرده است.

با اجرایی شدن این طرح کمرهمت برای حل سایر مشکلات موجود در حوزه سلامت نیز بسته شد و اعتماد مردمی به دولت برای رفع سایر مشکلات مهم کشور نیز افزایش یافته است.

همزمان با آغاز اجرای این طرح هزینه بیماران بستری شده در بیمارستان از 40 درصد به 10 درصد کاهش یافت ،هزینه زایمان طبیعی نیز در بیمارستان های دولتی رایگان شد و بیمارستان ها نیز موظف شدند تمام نیازهای دارویی و تجهیزاتی بیمار را تامین کنند که این امر تا حد زیادی از بار مشکلات بیمارانی که در کنار رنج بیماری از مشکلات مالی نیز رنج می برند کم می کند.

این طرح که از نیمه دوم اردیبهشت ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در بیمارستان های استان همدان نیز آغاز شده است از اولین روزهای اجرایی شدن رضایت بسیاری از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی را جلب کرد.

ˈماشاالله سهیلی زادهˈ از همراهان بیماری در بیمارستان بعثت همدان است که در رابطه با اجرای این طرح گفت: بیمار ما به علت جراحی رکتوم پنج روز در این بیمارستان بستری شده است.

وی ادامه داد:بیمار دارای دفترچه خدمات درمانی روستایی بود که هزینه درج شده در صورتحساب ترخیص وی 9 میلیون و 800 هزار ریال بود که از این مقدار تنها 850 هزار ریال از بیمار ما دریافت شد.

ˈنقی رجبعلی پورˈ یکی از همراهان بیماران بستری شده در بیمارستان فرشچیان همدان نیز گفت:بیمار ما به علت جراحی کاتاراکت در این بیمارستان بستری شده است که برای انجام این عمل لنز توسط خود بیمارستان خریداری شده و در اختیار پزشک معالج قرار گرفت در صورتیکه در جراحی دیگر چشم بیمار که سال گذشته انجام شد ما لنز مورد نیاز را به صورت شخصی تهیه و به بیمارستان تحویل دادیم.

ˈعاطفه مرادیˈیکی از همراهان بیماری در بیمارستان فاطمیه نیز در این رابطه افزود:بیمار ما به علت زایمان در بیمارستان فاطمیه همدان بستری است که خوشبختانه از زمان بستری شدن حتی بسته بهداشتی مورد نیاز مادر و کودک نیز از طریق خود بیمارستان در اختیار بیمار قرار گرفت در صورتیکه قبلا این بسته ها از بوفه بیمارستان ها خریداری می شد و تمام خدمات بیمارستانی وی نیز به صورت رایگان ارائه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در خصوص اجرای این طرح گفت: با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در همدان، بیماران تنها 10 درصد از هزینه های بستری در بیمارستان های دولتی را پرداخت می کنند.

ˈحبیب الله موسوی بهارˈ افزود:با اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه درمان، می توان با مدیریت جهادی طعم شیرین خدمت را به مردم چشاند.

وی با بیان اینکه حمایت مالی از شهروندان در پرداخت هزینه های سلامت از مهمترین اهداف اجرای این طرح است افزود: ارتقا سلامت جامعه و درمحوریت قرار گرفتن اقشار آسیب پذیر مناطق محروم از ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت در آینده ای نزدیک است.

وی ادامه داد: در این رابطه 9 خانه بهداشت در روستاهای استان که مرکز بهداشت نداشتند، احداث می شود و شرط اجرای این طرح همکاری خیرین سلامت و قبول تامین 30درصد از هزینه های مورد نیاز آن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در فصل درمان نیز برای تحول نظام سلامت هشت بسته خدمتی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: کاهش هزینه های درمانی در اورژانس و بستری شدن در بیمارستان های دولتی زیر پوشش بیمه های پایه و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با افزایش میزان دریافتی از بسته های خدمتی در حوزه درمان است.

وی ادامه داد: حضور پزشک متخصص مقیم در بیمارستان ها،ارتقا کیفیت خدمات ویزیت،ارتقا کیفیت خدمات بیمارستان ها و ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن آن از دیگر بسته های خدمتی در حوزه درمان است.

وی با بیان اینکه همدان از استان های پیشرو در اجرای این طرح بود عنوان کرد:با توجه به اجرای به موقع و صحیح این طرح در سطح استان همدان به عنوان یکی از پنج استان برتر کشور در اجرای این طرح از سوی وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تقدیر شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با اثرات اجرای این طرح گفت:در بازدید های به عمل آمده از بیمارستان های استان پس از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت خوشبختانه مراجعه کنندگان رضایت خوبی از اجرایی شدن این طرح داشتند.

ˈامیر خجستهˈادامه داد:اجرایی شدن این طرح پس از گذشت سال ها از پیروزی انقلاب گام بزرگی برای دستیابی به اهداف امام راحل(ره) و پاسخ به مطالبات مردمی است.

وی عنوان کرد:در سالجاری اعتبارات بخش سلامت در کشور روند افزایشی خوبی داشت که این امر نشانگر در اولویت قرار گرفتن مشکلات حوزه سلامت برای دولت تدبیر و امید است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:همزمان با آغاز زمان اجرای برنامه تحول نظام سلامت، خدمات درمانی زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی همدان رایگان شده است.

ˈحسن جلالوندˈافزود:هم اکنون زایمان طبیعی در بیمارستان های دانشگاهی همدان بدون هزینه و تمام خدمات ارائه شده از بدو ورود فرد به بیمارستان رایگان است.

وی اظهار داشت:فردی که برای زایمان طبیعی به بیمارستان مراجعه کرده اگر به تشخیص پزشک مجبور به انجام سزارین شود 90 درصد از هزینه های مربوطه توسط بیمارستان و بیمه پرداخت شده و 10 درصد هزینه از خود بیمار اخذ می شود.

وی عنوان کرد:اما اگر سزارین انتخابی بوده و فرد به دلخواه خود این کار را انجام دهد تمام هزینه های مربوطه مانند عمل زیبایی از فرد گرفته می شود.

وی ادامه داد:تمایل زنان به انجام زایمان سزارین در بین زنان ایرانی افزایش یافته اما فعالیت ماماها و آموزش چهره به چهره به مادران سبب می شود نگاه مادران نسبت به زایمان طبیعی تغییر کند و آنرا مناسب تر بدانند.

وی اظهار امیدواری کرد :با رایگان شدن زایمان طبیعی در همه بیمارستان ها و زایشگاه های دولتی شاهد دستیابی به آمار مطلوب زایمان طبیعی به جای سزارین باشیم.

مسوول درآمد بیمارستان فرشچیان همدان نیز در رابطه با صورتحساب های ارائه شده به بیماران از زمان اجرای این طرح گفت:از اولین روز اجرای این طرح تمام صورتحساب های ارائه شده به بیماران منطبق با قوانین این طرح است.

ˈزهرا خداکرمیˈافزود:خوشبختانه از زمان اجرایی شدن این طرح میزان درخواست های بیماران مبنی بر مددکاری کاهش یافته و هزینه ها ی ارائه شده به گونه ای است که در توان پرداخت اکثر بیماران می باشد.

وی عنوان کرد:در سال گذشته دو میلیارد و 500 میلیون ریال تخفیف در بیمارستان فرشچیان در قالب مددکاری به بیماران نیازمند که توان پرداخت هزینه های بیمارستانی را نداشتند ارائه شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان