arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

توضیحات معاون روحانی درباره تشکیل مرکز فرا قوه‌ای زنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


شهیندخت مولاوردی با بیان این مطلب درباره فعالیتهای معاونت زنان و  خانواده برای تشکیل مرکز فراقوه ای زنان که رهبری نیز بر آن تاکید داشته اند، گفت: با توجه به تاکیدات رهبری این مرکز نباید زیر چتر هیچکدام از قوا و به صورت مستقل تشکیل شود. علت تاکید رهبری پراکنده کاری، موازیکاری و تغییر سیاست دولتها در برنامه ریزیهای مربوط به زنان بوده است و این مرکز می تواند نهادی فراقوه ای برای برنامه ریزیهای منسجم در حوزه زنان باشد.

مولاوردی با بیان اینکه با تاکید رهبری قطعا معاونت زنان نمی تواند زیر مجموعه قوه مجریه دست به تشکیل این مرکز بزند، تصریح کرد: از زمان آغاز به کارم در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری این طرح را پیگیری کردم و در حال حاضر مرکز پژوهشهای مجلس مطالعات تکمیلی را انجام داده است. همچنین شورای فرهنگی و اجتماعی زنان طرحی را برای راه اندازی این مرکز در اختیار دارد که در آخرین جلسه قرار شد نسخه ای از طرح برای بررسی بیشتر به ما داده شود. بهتر است جلسات کارشناسی میان معاونت زنان، فراکسیون زنان مجلس، مرکز پژوهش ها، شورای فرهنگی، اجتماعی و کارشناسان این حوزه برگزار شود و پس از دریافت نظرات مختلف اقدام به تدوین چارت و ساختار تشکیل این مرکز فراقوه ای کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اینکه آیا هفته زنان سال آینده می توان امیدوار به تشکیل این مرکز فرا قوه ای بود، گفت: اگر فرایند بررسی و دریافت نظرات کارشناسی با نظم و ترتیب باشد و همه فعالان حوزه زن چه در دولت و چه در سمنها همکاری لازم را داشته باشند، نباید تشکیل این مرکز بیشتر از یکسال طول بکشد و امیدوارم سال اینده در هفته زن شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

وی درباره احتمال موازیکاری اقدامات مربوط به زنان همزمان با تشکیل این مرکز بیان کرد: تشکیل این مرکز آنقدر باید کارشناسی باشد که حدود و اختیارات و وظایف همه دستگاهها را مشخص کند. به همین دلیل می‌گویم تشکیل این مرکز نباید عجولانه باشد و پس از دریافت نظرات کارشناسی، مرکز فرا قوه‌ای زنان با ساختار مناسب تشکیل شود.

آخرین وضعیت تخصیص اعتبار افزایش مرخصی زایمان

مولاوردی همچنین درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبار افزایش مرخصی زایمان نیز گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای با شورای نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوری برگزار می‌کنیم و اعتبار لازم اختصاص داده می شود، اما فراینده واریز اعتبار به دستگاههای مختلف اندکی زمانبر است.

وی درباره صحبتهای معاون حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اینکه طرح افزایش مرخصی زایمان در دولت در حال بررسی است، گفت: تا آنجا که در جریان هستم، بررسی طرح افزایش مرخصی زایمان مربوط به این است که پرداخت مابه التفاوت 6 تا یکماه، دو ماه یا سه ماه باشد، چرا که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است و باید برای پرداخت مابه التفاوت 6 به 9 ماه بررسیهای لازم انجام شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان