arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

ترفند جبهه پایداری برای انتخابات مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت نواندیش با اشاره به این موضوع می نویسد :

 پس از تغییر فضای سیاسی کشور با روی کار آمدن حسن روحانی، جبهه پایداری که به رغم هیاهوی زیاد سیاسی در بدترین شرایط از نظر پایگاه مردمی قرار گرفته است، برای ادامه حضور در مجلس شورای اسلامی خروج نمایندگان خود از تهران و فعالیت در شهرستان ها را در دستور کار خود قرار داده است.

بر این اساس گفته می شود از مدتی پیش کمیته ای در این جبهه تشکیل و در حال بررسی و شناسایی حوزه های انتخابیه غیر استان تهران برای نمایندگان تهرانی خود در مجلس شورای اسلامی است.

بنا به استدلال اعضای این جبهه، با گشایش فضای سیاسی، نمایندگان این جریان شانسی برای پیروزی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران ندارند و باید به شهرستان ها بروند.

با این حال یکی از آسیب های مورد اشاره در ارتباط با این تصمیم، تقابل میان نمایندگان عضو اکثریت مجلس با اقلیت عضو جبهه پایداری است.

تلاش برای بزرگ نمایی برخی مسایل و طرح پی در پی برخی موضوعات و افزایش حضور رسانه ای و سفرهای پی در پی به شهرستان ها با توجیه روشنگری در قبال توافق ژنو و ...، در راستای این برنامه می باشد.

با این حال تحلیلگران سیاسی معتقدند جبهه پایداری یکی از جریان هایی است که از هم اکنون باید برای وداع با کرسی های پارلمان آماده شود.
نظرات بینندگان