arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

صدور بیانیه های مختلف به بهانه های متعدد علیه دولت

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در دولت یازدهم فضای گسترده ای برای انتقاد از عملکرد دولتمردان وجود دارد و هر روز شاهد صدور بیانیه های محتلف به بهانه های متعدد علیه دولت هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد جواد حق شناس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود : متاسفانه به آن میزانی که فضا برای نقد دولت فراهم است شاهد وجود چنین فضایی برای سایر قوا نیستیم.

وی گفت: در دولت یازدهم فضای گسترده ای برای انتقاد از عملکرد دولتمردان وجود دارد و هر روز شاهد صدور بیانیه های محتلف به بهانه های متعدد علیه دولت هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به برخی برنامه های انتقادی علیه دولت در صدا و سیما و مجلس افزود: در مجلس در کمتر از یک سال نزدیک به 7 هزار تذکر به وزرای دولت داده اند که در نوع خود رکورد بی سابقه ای است. همچنین تعداد کارت زردها به وزرای دولت قابل مقایسه با دولت گذشته نیست، اما در مقابل، شاهد رفتار تند از سوی دولت در برابر اینگونه اقدامات مجلس نبودیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین به راهپیمایی بدون مجوز علیه بدحجابی اشاره کرد و گفت: در طول 8 سال گذشته شاهد چنین فضای نقدی که بی محابا علیه دولت می شود، نبودیم.

حق شناس در عین حال تصریح کرد: در مقایسه با سایر قوا فضای نقد بشدت علیه دولت زیاد است و انتظار می رود در مورد سایر قوا نیز چنین فضایی فراهم شود و شاهد معیارهای دوگانه برای نقد نباشیم.

به گفته رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، زمانی که دولت بحث قانون گرایی را بررسی می کند قاعدتا بحث پاسخگویی را هم دنبال می کند و همانطور که شاهدیم دولت حتی در بخش انتصابات وزرا که از اختیارات آنهاست، وزرا را موظف کرده که با نمایندگان مجلس مشورت کنند.

ˈبنابراین با توجه به مواردی که ذکر شد شاهد سیاستی از سوی دولت هستیم که نه تنها نسبت به نقد مشکلی ندارد بلکه قابل مقایسه با دولت گذشته نیز نیست.ˈ

حق شناس در ادامه به برخی محورهای تخریبی علیه دولت از جمله نامگذاری دوران 9 ماهه دولت روحانی با عبارت هایی مانند دوران کاخ نشینان اشاره کرد و گفت: تصور می کنم مطرح کردن اینگونه مسائل فرار به جلوست، اختلاس 3 هزار میلیاردی، به وجود آمدن پرونده هایی مانند بابک زنجانی، مرتضوی، خاوری، بانک ملی و مشکلات عظیمی که در این حوزه ها پیش آمد، پرونده بیمه و فسادهای برخی مقامات ارشد دولت گذشته حکایت از آن دارد که متاسفانه دست اندرکاران دولت گذشته در امر مبارزه با فساد صرفا شعار می دادند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: انتظار می رود رسانه ها نسبت به بیان حقایق به گونه ای عمل کنند که افرادی که خودشان مظهر فساد بوده اند در این زمینه به عنوان مبارز سنگر نگیرند و اینگونه اتهامات واهی را علیه دولت یازدهم مطرح نکنند.
نظرات بینندگان