arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

جزییات انتخاب رشته کارشناسی ارشد 93

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین توکلی روز دوشنبه  افزود: نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 93 که به صورت کارنامه تنظیم شده از ساعت 19 روز گذشته (یکشنبه) بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند ضرورت دارد براساس برنامه زمانی پیش بینی شده ضمن دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی از سایت سازمان، مطالعه دقیق آن و اطلاعیه منتشره مربوط نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد- رشته محل از میان کد-رشته محل های مورد علاقه خود از کد- رشته امتحانی مجاز اقدام و کد -رشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و از روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه لغایت روز یکشنبه 28 اردیبهشت 93 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت کد -رشته مجحل های انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: بدیهی است پس از تایید نهایی کد -رشته های انتخابی توسط داوطلب، شماره رمز 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید در اختیار داوطلب قرار می گیرد و در غیر این صورت انتخاب رشته داوطلب تایید نشده است.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد: اصلاحات و تغییرات نهایی احتمالی دفترجه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی در روز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه 93 بر روی سایت سازمان قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با توجه به اصلاحات مذکور نسبت به اصلاح فرم خود اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان متقاضی رشته -محل های بورسیه و دارای شرایط خاص ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط این گونه رشته ها باید توجه داشته باشند که منحصرا مجاز به انتخاب 2 کد-رشته محل از این کد- رشته ها هستند.

تاریخ دقیق معرفی شدگان رشته های دارای شرایط خاص و بورسیه در روز 5 خرداد ماه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

توکلی اظهار داشت: تمامی داوطلیبان متقاضی کد- رشته های امتحانی 1115، 1131 و 1148 (رشته مدریت شهری) ، 1350، 1351، 1352، 1356، 1357، 1358، 1360، 1362و1364 که مجاز به انتخاب رشته شده اند لازم است برای اطلاع دقیق از برگزاری آزمون های علمی، تشریحی و پروژه یا عملی به اطلاعیه این سازمان که در تاریخ 12 خرداد از طریق پیک سنجش و سایت سازمان توجه کنند.

وی تصریح کرد پاسخنامه و کلید سوالات برای آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند از روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه 93 در سایت این سازمان قابل دسترسی است.

گزینش نهایی از بین داوطلبان نهایی از بین که نسبت به تکمیل فرم اینترنتی اقدام کرده اند براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و سهمیه و رعایت ضوابط انجام و فهرست اسامی نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در دهه اول شهریور ماه از طریق سایت سازمان منتشر می شود.

ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1393 در حدود 100 هزار نفر است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان