arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

بازگشت موج التهاب به ترکیه

همزمان با محاکمه هشت متهم به قتل یک جوان معترض در تابستان گذشته ، صدها نفر امروز - دوشنبه - با تجمع در مقابل دادگاه شهر قیصریه ترکیه علیه دولت تظاهرات کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش پایگاه خبری حریت ، محاکمه هشت نفر از جمله 4 پلیس به اتهام قتل یک جوان دانشجو که تابستان گذشته در تظاهرات ضد دولتی کشته شد، امروز (دوشنبه) در شهر قیصریه در بخش مرکزی ترکیه آغاز شد.

صدها تظاهر کننده در میان تدابیر امنیتی نیروهای پلیس، از اوایل صبح امروز با فریادهای پلیس حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ قاتل علی است در برابر کاخ دادگستری شهر قیصریه اجتماع کرده اند.

ˈعلی اسماعیل کورکمازˈ ، دانشجوی 19 ساله، دوم ژوئن سال 2013 در حاشیه تظاهراتی ضد دولتی در اسکی شهر در غرب آنکارا، با ضربات باتوم چهار نیروی پلیس که لباس شخصی بر تن داشتند و چهار مغازه دار به شدت زخمی و دچار خونریزی مغزی شد و سرانجام در دهم ژوئیه به علت شدت جراحات جان باخت.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که در میان آنها وکلای دادگستری نیز حضور داشتند، خواستار رسیدگی به حقوق شش نفری شدند که در جریان سرکوب تظاهرات مردم در سال گذشته کشته شدند.

همزمان با آغاز محاکمه تدابیر امنیتی در قیصریه تشدید شده و حدود دوهزار نیروی پلیس در مناطق مهم و حساس مستقر شده اند.

تظاهرات ژوئن گذشته در اعتراض به طرح ساخت و ساز در پارک گزی استانبول شروع شد و به سرعت به تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف علیه سیاستهای دولت تبدیل شد و چند ماه ادامه یافت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان