arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

چرا مسئولان به پراید حساس نمی شوند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علیرضا خسروی  اظهار کرد: شرکت عقاب افشان از بدشانس ترین شرکت های تولیدی کشور در سال گذشته بود. وی افزود: باید بررسی کرد که چه کسی مقصر واقعی حوادث اتوبوس های اسکانیا است و نباید بدون بررسی و یک جانبه در این خصوص حکم صادر کرد.

به گزارش تسنیم نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه با اشاره به هجمه رسانه ای علیه این شرکت تولیدی در سال گذشته تصریح کرد: حمله یک جانبه به یکی از بهترین شرکت های تولیدی در کشور که از خروج مبلغ زیادی ارز در کشور جلوگیری می کند با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.

اتوبوس های عقاب تأییدیه استاندارد کشور برای تولید انبوه اتوبوس را دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اگر استانداردهای لازم برای خودرو به ویژه اتوبوس در کشور ما پایین است مشکل خودروساز نیست گفت: باید پرسید چرا استانداردهای مورد نیاز برای تولید خودرو در کشور ما مانند اروپا نیست؟

خسروی با بیان اینکه استانداردهای موجود خودرو در کشور باید ارتقا یابد عنوان کرد: از یک طرف مجوز تولید انبوه بر اساس استانداردهای موجود کشور را به خودروساز می دهیم و از طرف دیگر می گوئیم که این خودرو استاندارد نیست. وی افزود: این اقدام زیر سؤال بردن استانداردهای موجود در کشور است که خودمان پای آن را امضا کرده ایم.

چرا مسئولان به پراید حساس نمی شوند؟
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه با اشاره به سخنان فرمانده پلیس راهور کشور درباره اختصاص بیش از ۳۰ درصد از تصادفات جاده ای کشور به خودروی پراید گفت: من متعجبم که چرا کسی نسبت به این موضوع واکنشی مانند نحوه برخورد با شرکت عقاب نشان نمی دهد؟

خسروی با اشاره به اینکه جان مردم، جان مردم است و مهم نیست که در اتوبوس اسکانیا باشد و یا در خودروی پراید، بیان کرد: باید موضوع امنیت در خودروی پراید به صورت جدی بررسی شود. وی با اشاره به اینکه شرکت تولید کننده اتوبوس های اسکانیا سرمایه گذار بخش خصوصی است تصریح کرد: شاید اگر سرمایه گذار این شرکت از بخش های دئلتی بود، شاهد این همجه های سنگین علیه اتوبوس های اسکانیا نبودیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه جدی نسبت به حفظ جان و تأمیت امنیت مسافران خاطرنشان کرد: اما این نباید به این معنی باشد که یک شرکت تولید کننده داخلی را از شدت تخریب خرد کرده و او را از سرمایه گذاری در کشور دلسرد کنیم.
نظرات بینندگان