arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

توصیه آیت‌الله شبیری زنجانی به معتکفین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با نزدیک شدن ایام اعتکاف آیت الله العظمی شبیری زنجانی مدظله العالی طی سخنانی اعتکاف را محلی برای خود سازی نامیدند و فرمودند: باید مراسم اعتکاف با قرائت و تدبر در قرآن و روایات حضرات معصومین علیهم السلام و عبادت همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری آیت الله العظمی شبیری زنجانی این مرجع عالی قدر با تاکید بر لزوم برگزاری اعتکاف در مساجد جامع، نسبت به برگزاری این مراسم عبادی در مساجد دانشگاهها فرمودند:هرچند طبق نظر برخی از آقایان این اعتکاف صحیح است،‌اما از نظر ما صحیح نیست

همچنین درباره اعتکاف طلاب و تعطیلی درس به جهت اعتکاف فرمودند: در فرضی که خلاف قانون مدرسه علمیه نباشد، اگر اعتکاف منافات با درس خواندن داشته باشد درس ترجیح دارد.

فقیه عالی قدر شیعه پرداختن به مباحث سیاسی و اجتماعی را در مراسم اعتکاف به موارد " وجود ضرورت دینی" محدود فرموده و توضیح فرمودند: یک مرتبه طرح بحثهای اجتماعی به دین مرتبط می شود و ضرورت دارد، در این صورت می توان آن را در اعتکاف مطرح کرد و بدون وجود چنین ضرورتی باید مراسم اعتکاف با قرآن و عبادت و بیان احادیث اهل بیت علیهم السلام همراه باشد.

ایشان در مقام توصیه به معتکفین چنین فرمودند: کتابهایی مثل کتاب مرحوم شیخ عباس قمی و مرحوم حاجی نوری رضوان الله علیهما و کتابهایی که درباره حالات علماء  و مسائل اخلاقی برگرفته از قرآن و سنت حضرات معصومین علیهم السلام نوشته شده را مطالعه کنند. مطالعه این کتابها در تهذیب نفس و رشد علمی و معنوی افراد موثر است. از پرداختن به مسائل غیر مرتبط با این مسائل پرهیز نموده ودر این فرصت به خود سازی بپردازند.
برچسب ها: اعتکاف ، طلاب ، مساجد ، مراجع
نظرات بینندگان