arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

عناوین نخست روزنامه شرق در یک نگاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روزنامه تیتر یک را به سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه عده ای به بهانه ایستادگی، جیب مردم را زدند، اختصاص داد و عنوان کرد: حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان بار دیگر از سوءاستفاده برخی افراد به بهانه دور زدن تحریم ها انتقاد کرد. حسن روحانی با بیان اینکه در کشور عده ای به نام اینکه باید در برابر قدرت ها و ابرقدرت ها بایستیم، جیب مردم را زدند و اموال مردم را غارت کردند، گفت: نگذارید عده ای دومرتبه با شعر و شعار، ما را از راه بزرگی که ملت ما در خرداد سال گذشته برگزید و انتخاب کرد، منحرف کنند.

این روزنامه در تیتر دیگری به موضوع نگارش توافق جامع آغاز شد، پرداخت و نوشت: برخی امیدوارند به نوشته شدن بخشی از متن توافق نهایی و برخی خوش بینی شان را به اندکی احتیاط گره می زنند تا تحلیل شان کمتر خطا برود. اگرچه مذاکره برای تنظیم متن توافق نهایی بین ایران و کشورهای 1+5 آغاز شد اما شرایط اینگونه نشان می دهد که نوشته شدن بخشی از متن توافق هم، جزو موفقیت های این دور مذاکره خواهد بود. طرفین می دانند که کار آنقدر سخت و پیچیده است که توافق نهایی به این جلسه قد نخواهد داد؛ اما این را به صراحت نمی گویند.

روزنامه شرق با انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر فقر و تبعیض را باید ریشه کن کرد، آورده است: همزمان با سیزدهم رجب و خجسته سالروز میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع)، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم به ویژه مردم استان ایلام روز سه شنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار کردند. مقام معظم رهبری یکی از راه های زمینه سازی برای رسیدن مردم به سعادت واقعی را تلاش به منظور بهبود معیشت مردم و ریشه کن کردن فقر، بیکاری، شکاف طبقاتی و تبعیض دانستند و خاطرنشان کردند: امروز به لطف خداوند مسوولان به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم هستند اما باید فکرها را منسجم کرد و راه درست را تشخیص داد.

ولایتی: شیوه گذشته مذاکره هسته ای را قبول نداشتم، تیتر دیگر این روزنامه است. علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: شیوه تیم فعلی مذاکره کننده هسته ای حکایت از تجربه آنها در مذاکرات دارد و جمهوری اسلامی ایران، هم از کار خود و هم مذاکره کنندگانش مطمئن است. من شیوه گذشته مذاکره را قبول نداشتم؛ مذاکره قواعد خاص خود را دارد و باید در مذاکره حوصله لازم را به کار برد و حرف طرف مقابل را شنید و حرف حق خودمان را باید بزنیم. ادامه دادن مذاکره و صبر و حوصله نشان دادن به معنای آن نیست که انسان از چارچوب و خط تعیین شده خارج شود. به هر حال من آن شیوه مذاکره را قبول نداشتم.

این روزنامه با بازتاب عنوان کافه نشینی در زاهدان، افزود: زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان را هرکس به چیزی می شناسد. برای خیلی از جوانان ساکن این شهر زاهدان با کافه هایش معنا می شود. شهری با حدود 20کافه پررونق که در سال های اخیر هر روز بر مشتری های آنها افزوده شده است. فرهنگ کافه نشینی و کافه گردی عمر چندانی در شهر زاهدان ندارد. اولین کافه با سبک و سیاق کافه های امروزی در این شهر از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرد. اولین کافه زاهدان نام«گپ» را بر خود داشت اما این کافه دوام چندانی نداشت و مدتی بعد تعطیل شد، اما قدیمی ترین کافه این شهر که هنوز هم مشغول فعالیت است کافه«پاریس» نام دارد و در خیابان بزرگمهر شهر زاهدان در بازارچه استانداری واقع است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: شرق ، جیب ، توافق ، مذاکره
نظرات بینندگان