پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت های ایتالیایی در حال مسابقه و رقابتی سخت برای ورود به بازار پررونق ایران پس از تعدیل تحریم ها هستند.
به گزارش ایرنا، روزنامه ایتالیایی ˈایل سولهˈ در گزارشی با عنوان ˈمسابقه شرکت های کوچک و متوسط ایتالیایی به سوی تهرانˈ به نقل از ˈجان کرلو واندونهˈ از شرکت ˈلومباردیا پارکول ˈ نوشت : گشایش بازار ایران میلیون ها یورو ارزش خواهد داشت و شامل 15 درصد از عایدی است.
تا چند سال پیش شرکت ˈواندونهˈ 15 درصد از درآمد خود را مدیون صادرات شیر فلکه به ایران بود. شیر فلکه های این شرکت در صنعت انرژی ایران مورد استفاده قرار می گرفت که به دلیل تحریم های سنگین سال های اخیر و منع صادرات کالاهای دارای استفاده خوب، متحمل ضربه سنگینی شد.
در صورت موفقیت مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 بخشی از تحریم ها پیش از پایان سال جاری لغو خواهد شد که بسیاری از شرکت های ایتالیایی به احتمال تحقق آن اعتقاد دارند.
ایل سوله نوشت: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران امسال میزبان 600 شرکت خارجی بوده که این رقم نسبت به نمایشگاه سال گذشته، سه برابر شده است. ایتالیا با نزدیک به 50 شرکت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده که در انتظار پایان تحریم ها و بازگشت به بازار انرژی ایران هستند.
ˈ لوکا بوتزیˈ از شرکت ˈدلافولیاˈ گفت : احساس می شود که بازار در آستانه بازگشایی است. از کالاهای ایتالیایی در ایران استقبال خوبی می شود و در این کشور تحولات مهمی بوجود آمده است.
وی افزود : عواید شرکت ما فقط از راه صادرات به دست می آید و در ایتالیا حتی یک پیچ هم نمی فروشیم.ˈ تمامی شرکت های ایتالیایی حاضر در نمایشگاه انرژی در ایران درصدد هستند که در زمان بازگشایی بازار این کشور، در خط مقدم باشند.
ایران دارای 11 درصد از ذخایر نفت و 18 درصد از ذخایر گاز جهان است و ذخایر نفت خام آن نزدیک به 160 میلیارد بشکه برآورد شده است. به همین دلیل در گذشته این کشور وارد کننده مهم فناوری های مرتبط با سازه های پالایشگاهی و قطعات مکانیکی مربوطه بود که در سالهای اخیر به دلیل اعمال تحریم های بین المللی کاهش چشمگیری داشته است. صادرات ایتالیا به ایران در همین رابطه در سال 2008 برابر با 2 میلیارد یورو بود که امروز به بیش از نصف تقلیل پیدا کرده است.
ˈماسیمو جیرولاˈ از شرکت ˈپرسزی والوولهˈ گفت : در حال حاضر فقط با طرف های ایرانی تماس گرفته ایم و در مورد قراردادهای بالقوه صحبت کرده ایم ، اما دیدارها در سطح بالایی بود و غرفه شرکتهای ایتالیایی با توجه و استقبال خوبی مواجه شده بود.
این شرکت ایتالیایی که در تهران دفتر نمایندگی دارد و تاکنون صادر کننده توربین بخار بوده است ، قصد دارد حوزه فعالیت خود را به شیرفلکه های نفت وگاز تعمیم دهد. ایتالیا یکی از اولین تولیدکنندگان جهانی شیرفلکه در صنعت نفت وگاز است و شرکتهای ایتالیایی قصد دارند به محض تعدیل تحریم ها حضور خود در این بخش را در ایران تقویت کنند.
ˈلوکا جانسانتیˈ سفیر ایتالیا در ایران اظهار داشت : باید بگویم که انتظارات بالایی در مورد وقوع تحولات مثبت وجود دارد. در ایران فضای جدیدی حس می شود، در دولت با افرادی روبرو می شویم که در گذشته بانی رونق چشمگیر مناسبات اقتصادی با ایتالیا بوده اند. ایتالیا در این نمایشگاه حضور بسیار خوبی داشت که این یک سیگنال مهم به شمار می رود. شرکتهای ایتالیایی با هدف بذر پاشی به اینجا آمده اند تا هنگام بازگشایی بازار ایران، از آمادگی لازم برخوردار باشند.ˈ یکی از دلایل تعجیل شرکتهای ایتالیایی، فشار رقبای آنها به ویژه از خاور دور است.
ˈ آلساندرو اسپاداˈ از شرکت ˈوی آر ویˈ گفت: متاسفانه در سالهای تحریم، اروپا جای خود در ایران را به چین واگذار کرده است. بنابراین پس از برداشته شدن تحریم ها، بازگشت به جایگاه قبلی برای ما اروپایی ها دشوار خواهد بود ، اما مصر هستیم که به جایگاه پیشین برگردیم، به ویژه اینکه قراردادهای بزرگ آینده در این کشور ارزش تلاش کردن را دارد.
به این ترتیب شرکت های ایتالیایی در انتظار به نتیجه رسیدن تلاش های دیپلماتیک، به تماس های خود با طرفهای ایرانی و زمینه سازی برای بازگشت به بازار ایران ادامه می دهند.
ˈ جان کارلو واندونهˈ گفت: در حال حاضر فقط در مورد قراردادهای بالقوه مذاکره می کنیم، اما در عین حال پیشنهادات ما واقعی هستند.
واندونه امیدوار است که شرکت وی، پارکول، بتواند درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و حجم مناسبات خود با ایران را به بیش از آنچه قبل از بحران بود، برساند. صادرات ایران به ایتالیا که عمدتا نفت و گاز است، در سال 2013 به دلیل تحریم های بین المللی با 94درصد کاهش روبرو شده و صادرات ایتالیا به ایران نیز در همین دوره کمی بیش از یک میلیارد یورو بوده است.
ایل سوله نوشت: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران امسال میزبان 600 شرکت خارجی بوده که این رقم نسبت به نمایشگاه سال گذشته، سه برابر شده است. ایتالیا با نزدیک به 50 شرکت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده که در انتظار پایان تحریم ها و بازگشت به بازار انرژی ایران هستند.
ˈ لوکا بوتزیˈ از شرکت ˈدلافولیاˈ گفت : احساس می شود که بازار در آستانه بازگشایی است. از کالاهای ایتالیایی در ایران استقبال خوبی می شود و در این کشور تحولات مهمی بوجود آمده است.
وی افزود : عواید شرکت ما فقط از راه صادرات به دست می آید و در ایتالیا حتی یک پیچ هم نمی فروشیم.ˈ تمامی شرکت های ایتالیایی حاضر در نمایشگاه انرژی در ایران درصدد هستند که در زمان بازگشایی بازار این کشور، در خط مقدم باشند.
ایران دارای 11 درصد از ذخایر نفت و 18 درصد از ذخایر گاز جهان است و ذخایر نفت خام آن نزدیک به 160 میلیارد بشکه برآورد شده است. به همین دلیل در گذشته این کشور وارد کننده مهم فناوری های مرتبط با سازه های پالایشگاهی و قطعات مکانیکی مربوطه بود که در سالهای اخیر به دلیل اعمال تحریم های بین المللی کاهش چشمگیری داشته است. صادرات ایتالیا به ایران در همین رابطه در سال 2008 برابر با 2 میلیارد یورو بود که امروز به بیش از نصف تقلیل پیدا کرده است.
ˈماسیمو جیرولاˈ از شرکت ˈپرسزی والوولهˈ گفت : در حال حاضر فقط با طرف های ایرانی تماس گرفته ایم و در مورد قراردادهای بالقوه صحبت کرده ایم ، اما دیدارها در سطح بالایی بود و غرفه شرکتهای ایتالیایی با توجه و استقبال خوبی مواجه شده بود.
این شرکت ایتالیایی که در تهران دفتر نمایندگی دارد و تاکنون صادر کننده توربین بخار بوده است ، قصد دارد حوزه فعالیت خود را به شیرفلکه های نفت وگاز تعمیم دهد. ایتالیا یکی از اولین تولیدکنندگان جهانی شیرفلکه در صنعت نفت وگاز است و شرکتهای ایتالیایی قصد دارند به محض تعدیل تحریم ها حضور خود در این بخش را در ایران تقویت کنند.
ˈلوکا جانسانتیˈ سفیر ایتالیا در ایران اظهار داشت : باید بگویم که انتظارات بالایی در مورد وقوع تحولات مثبت وجود دارد. در ایران فضای جدیدی حس می شود، در دولت با افرادی روبرو می شویم که در گذشته بانی رونق چشمگیر مناسبات اقتصادی با ایتالیا بوده اند. ایتالیا در این نمایشگاه حضور بسیار خوبی داشت که این یک سیگنال مهم به شمار می رود. شرکتهای ایتالیایی با هدف بذر پاشی به اینجا آمده اند تا هنگام بازگشایی بازار ایران، از آمادگی لازم برخوردار باشند.ˈ یکی از دلایل تعجیل شرکتهای ایتالیایی، فشار رقبای آنها به ویژه از خاور دور است.
ˈ آلساندرو اسپاداˈ از شرکت ˈوی آر ویˈ گفت: متاسفانه در سالهای تحریم، اروپا جای خود در ایران را به چین واگذار کرده است. بنابراین پس از برداشته شدن تحریم ها، بازگشت به جایگاه قبلی برای ما اروپایی ها دشوار خواهد بود ، اما مصر هستیم که به جایگاه پیشین برگردیم، به ویژه اینکه قراردادهای بزرگ آینده در این کشور ارزش تلاش کردن را دارد.
به این ترتیب شرکت های ایتالیایی در انتظار به نتیجه رسیدن تلاش های دیپلماتیک، به تماس های خود با طرفهای ایرانی و زمینه سازی برای بازگشت به بازار ایران ادامه می دهند.
ˈ جان کارلو واندونهˈ گفت: در حال حاضر فقط در مورد قراردادهای بالقوه مذاکره می کنیم، اما در عین حال پیشنهادات ما واقعی هستند.
واندونه امیدوار است که شرکت وی، پارکول، بتواند درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و حجم مناسبات خود با ایران را به بیش از آنچه قبل از بحران بود، برساند. صادرات ایران به ایتالیا که عمدتا نفت و گاز است، در سال 2013 به دلیل تحریم های بین المللی با 94درصد کاهش روبرو شده و صادرات ایتالیا به ایران نیز در همین دوره کمی بیش از یک میلیارد یورو بوده است.