arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

چه شخصیت‌هایی ازدواج موفق دارند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: ازدواج با افرادی که شخصیت اصلی خود را در محیط‌های اجتماعی پنهان می‌کنند، به شکست می‌انجامد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صادقی در همایش «پیشگیری از ازدواج‌های ناموفق و بیان معیارهای صحیح برای ازدواج» که توسط انجمن علمی روان‌شناسی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: ازدواج با افرادی که در محیط‌های اجتماعی ماسک می‌زنند و شخصیت اصلی خود را پنهان می‌کنند، به شکست می‌انجامد.

وی با بیان اینکه شخصیت زوجین تا ۹۰ درصد در سرنوشت ازدواج تاثیرگذار است، افزود: ۹۵ درصد شخصیت انسان‌ها در ۲۵ سالگی شکل می‌گیرد، بنابراین زوجین نباید به این امید که می‌توانند شخصیت طرف مقابل خود را تغییر دهند تن به ازدواج دهند.

صادقی از شناخت خود، ارزش‌ها و نگرش‌ها، تناسب سنی و زیبایی، نقش‌ها، خط قرمز‌ها و تفاوت‌های فرهنگی به عنوان عوامل تعیین‎کننده در سرنوشت ازدواج‌ها یاد کرد و ادامه داد: ازدواج پیوندی است که یک دختر و پسر بر اساس یک قرارداد با عنوان عقد، مجاز به داشتن تماس جسمانی و روانی با هم می‌شوند و هدف از آن رسیدن به آرامش، رشد و کمال است.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان بیان کرد: آشنایی با مهارت‌های زندگی، عدم وابستگی به والدین و داشتن استقلال، صرف انرژی و وقت گذاشتن برای همسر از عواملی هستند که می‌توانند در ازدواج‌های موفق نقش ایفاء کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان