arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

پیش بینی وضعیت تقاضای جهانی نفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، آژانس بین المللی انرژی با توجه به مصرف بیش از حد انتظار طلای سیاه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، پیش بینی تقاضای این ماده را یک میلیون و 320 هزار بشکه افزایش داد.

این آژانس تقاضای جهانی نفت در سال 2014 میلادی را به طور متوسط 92 میلیون و 800 هزار بشکه در روز اعلام کرد. این مقدار 65 هزار بشکه در روز بیش از سال 2013 میلادی است.

این افزایش تقاضا پس از آن اعلام شد که تقاضای طلای سیاه در آمریکا در ماه فوریه و نیز در آلمان، انگلیس و ژاپن در سه ماهه نخست سال میلادی فراتر از پیش بینی ها رفت.

بر پایه این گزارش، در اوایل ماه آوریل صندوق بین المللی پول با کاهش نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده برای جهان به دلیل بروز تنش ها در اوکراین و نیز کاهش اعتماد به برخی از کشورهای نوظهور اقتصادی، بدبینی خود را نسبت به آینده اقتصاد جهانی ابراز کرده بود. پیش بینی قبلی از میزان تقاضای جهانی نفت نیز تحت تاثیر این مسئله صورت گرفته بود.

این گزارش با بیان این که شرایط اقتصادی نسبتا دشوار در چین سبب می شود که پیش بینی کاهش تقاضای نفت در سال 2014 همچنان محتمل باشد، افزود: تولید نفت در ماه آوریل به دلیل افزایش تولید نفت در کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) افزایش یافت و با 700 هزار بشکه در روز افزایش به 92 میلیون و 100 هزار بشکه در روز رسید.

این نهاد بین المللی اعلام کرد: کشورهای عضو اوپک برای پاسخگویی به افزایش تقاضا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی باید میزان تولید روزانه خود را 900 هزار بشکه نسبت به تولید ماه آوریل افزایش دهند.

این آژانس در حالی در مورد توان تولیدی لیبی ابراز تردید کرد که شمال عراق نیز با مشکلات امنیتی دست به گریبان است.

این گزارش افزود: تولید نفت در کشورهای غیرعضو اوپک نیز در ماه آوریل با 285 هزار بشکه افزایش به 55 میلیون و 800 هزار بشکه رسیده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نفت ، بشکه ، طلای سیاه ، اوپک
نظرات بینندگان