arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

سقف بودجه تیم‌های لیگ برتری تعیین شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سازمان لیگ فوتبال ایران سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری و آسیایی را ابلاغ کرد.

سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به شانزده باشگاه لیگ برتری فوتبال ایران قانون سقف بودجه این باشگاه‌ها برای فعالیت در لیگ را تعیین کرد.

پیش از این مسئولان سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و وزارت صنایع جلساتی را درباره تعیین سقف بودجه باشگاه‌ها برای فعالیت در مسابقات فوتبال لیگ برتر برگزار کردند که چهارشنبه تصمیم گیری نهایی در این باره انجام شد و پس از آن هم سازمان لیگ (پنجشنبه) امروز با ارسال نامه‌ به شانزده باشگاه لیگ برتری تصمیم‌های مصوب شده را به آنها ابلاغ کرد.

سقف بودجه باشگاه‌ها برای لیگ برتر پانزده میلیارد تومان است که این مبلغ فقط می‌تواند صرف عقد قراردادها، ‌هزینه اسکان، اجاره هتل و سفرهای درون کشوری شود.

بنابر آببن‌نامه جدید اعلام شده از سوی سازمان لیگ باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا نماینده دارند می‌توانند 20 درصد افزایش بودجه داشته باشند، بنابراین رقم سقف بودجه آنها به حدود 18 میلیارد تومان می‌رسد.

از طرفی باشگاه‌ها برای خدمات فوتبال پایه و توسعه و فعالیت آکادمی‌های‌شان محدودیتی ندارند.

پیش از این سازمان لیگ از تمامی باشگاه‌ها درخواست کرده بود که بودجه این فصل‌شان برای لیگ برتر را اعلام کنند. تمام باشگاه‌های لیگ برتری درخواست بودجه‌ای زیر 15 میلیارد داشتند و تنها باشگاه‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس مبلغی فراتر از بودجه مصوبه شده فعلی را اعلام کرده‌اند که باید کاهش بودجه داشته باشند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان