arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

جام قهر و ناز!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جام جهانی کشتی فرنگی در شرایطی از فردا در تهران برگزار می شود که تیم ملی کشتی فرنگی ایران روزهای عجیب و غریبی را از سر گذرانده است.

به گزارش  فرارو، جام جهانی کشتی فرنگی درست در شرایطی برای ایرانی ها استارت می خورد که محمد بنا سرمربی کشتی فرنگی همین چند وقت پیش «قهر» کرد و تیم ملی را به حال خود رها ساخت. پشت سر او نوبت به ملی پوشان مشهور این رشته رسید تا برای پوشیدن تیم ملی «ناز» کنند و برای چند روز اردو را ترک کنند.

با این حال «نازکرده ها» به اردو برگشتند و به جای «قهرکرده» هم محمد نوربخش با عنوان مربی ارشد در راس کار گماشته شد تا تیم ملی تجربه ای مشابه با سال پیش داشته باشد. درست سال گذشته هم در آستانه چنین رقابت هایی محمد بنا از تیم ملی قهر کرد و رسول جزینی تیم او را تا فینال بازی ها پیش برد. اما در فینال این روسیه بود که پشت شاگردان جزینی را به خاک مالید و جام قهرمانی را بالای سر برد.

امسال اما شرایط برای گرفتن انتقام تا حدودی مهیا است؛ ایران در گروه دوم جام جهانی با تیم های کره جنوبی، ارمنستان، آذربایجان و فنلاند همگروه ست و به نظر نمی رسد کار سختی برای صعود به دور بعدی این جام داشته باشد.

البته جدال ایران با کشتی گیران کره جنوبی در سبک وزن می تواند تماشاگران حاضر در سالن را به وجد بیاورد ولی مطمئنا موردی که حداقل برای کارشناسان مهیج تر است رقابت شاگردان جمشید خیرآبادی با تیم ملی کشورمان است. خیرآبادی که پیش تر به عنوان دستیار بنا در تیم ملی مشغول به کار بود راهی آذربایجان شد و حالا امیدوار است در نبود بنا بتواند کار ارزشمندی در این جام جهانی انجام دهد.

در گروه اول این رقابت ها هم تیم روسیه حاضر است؛ جایی که باید با آمریکا، مجارستان، قزاقستان و ترکیه مسابقه دهد و پر واضح است که بخت اول صعود از این گروه است. اما اگر این اتفاق بیفتد و هر دو تیم ایران و روسیه به عنوان صدرنشین به مرحله بعد برسند آن وقت می توان متصور شد که این دو در فینال دوباره به هم می خورند و آن بازی هم تماشایی خواهد بود؛ سال پیش روس ها در همین تهران جام را از دست ایرانی ها درآوردند و فرصت خوبی است تا ملی پوشان کشورمان جبران مافات کنند؛ البته اگر در روزهای پنج شنبه و جمعه دیگر شاهد « قهر و ناز» نباشیم!

نظرات بینندگان