arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

پاسخ عملی رییس جمهور به دلواپسان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه و در اولین برنامه ای که رسانه ای شد به جلسه شورای عالی فضای مجازی رفت و تاکید کرد:این شورا تشکیل شده است تا در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری سیاست گذاری ها در فضای مجازی را هماهنگ و از موازی کاری ها جلوگیری کند.

** بهره برداری از سه دستاورد هسته ای

صبحگاه یکشنبه و در دومین روز هفته ای که گذشت،رییس شورای عالی سلامت دستور راه اندازی و بهره برداری از 3 دستاورد سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت را صادر کرد.

«سانتریفیوژلوله ای توبولار»برای تولیدواکسن های نوترکیب انسانی ودامی،« سامانه پایش پرتوهای فرابنفش» و «سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما» سه دستاوردی هستندکه بهره برداری ازآنها در حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آغاز شد.

رییس جمهوری در این مراسم اظهار داشت:دولت می خواهد دستاورد هسته ای را همزمان بافناوری در عرصه های حقوقی، سیاسی و تبلیغاتی به صورت متوازن به پیش ببرد.

روحانی گفت: ملت ایران راه خود را ادامه خواهد داد و دنیا اگر می خواهد با ملت ودولت ایران روابط حسنه و منافع مشترک داشته باشد، باید ابتدا در برابر حقوق و عظمت ملت ایران سر تسلیم فرود آورده و با دستاوردها و داشته های ملت ایران ازموضع تمجید مواجه شود چرا که تحقیر، تهدید و تحریم علیه ملت هیچ گاه کارگر نبوده و نخواهد بود.

رییس جمهوری تصریح کرد:دولت به هیچ وجه قصد ندارددرعرصه فناوری هسته ای حتی یک قدم پا پس بگذارد بلکه به دنبال آن هستیم تا در عرصه حقوقی و سیاسی نیز حق خود را به پیش برده و افکار عمومی جهانی را درباره صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان روشن و آگاه سازیم.

روحانی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید همه فعالیت های علمی و قانونی هسته ای راادامه خواهددادچرا که این راه درستی است که کشوربرای استیفای حقوق خود انتخاب کرده و هیچ چیز برای مخفی کردن نداریم. فناوری و دانش هسته ای ایران روی میز نیست که قابل معامله باشد بلکه در مغز، اراده و دل دانشمندان، مردم و مسوولان است.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکیدکرد: ملت ایران از حقوق قانونی خود کوتاه نخواهد آمدو هرگز زیر بار آپارتاید هسته ای و علمی نمی رود چرا که همه ملت ها بر اساس منشور سازمان ملل متحدحقوق یکسان داشته و هیچ ملتی بر دیگران برتری ندارد و ملت ایران هرگز زیر بار تبعیض نرفته و نخواهد رفت.

** دیدار با نخست وزیر پاکستان

رییس جمهوری پس ازاتمام مراسم رونمایی ازسه دستاوردهسته ای درمجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان که برای انجام سفری دو روزه و دیدار با مقامات کشورمان به تهران آمده بود، دیدار و گفت و گو کرد.

روحانی دراین دیدار با بیان این که تنظیم روابط باید بر مبنای امنیت و آبادانی در مرزهای دو کشور برقرار شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تامرزهای ایران وپاکستان از نظر ریلی و جاده ای و فیبرنوری به هم متصل شوند.

رییس جمهوری به ظرفیت های خوب همکاری میان استان های مرزی دو کشور اشاره وتصریح کرد: دولت و ملت ایران خواستار برقراری ثبات و امنیت در مرزهای ایران وپاکستان بوده وهمواره تلاش کرده اندتاآسیبی ازسوی مرزهای کشورمان به هیچ یک از همسایگان به ویژه پاکستان وارد نشود.

روحانی با بیان این مطلب که حوادث ناگوارمرزی اخیرمیان دوکشور،افکار عمومی ایران و پاکستان را تحت تاثیر قرار داده و متاثر کرد، از همکاری دولت و ملت پاکستان در آزادی مرزبانان ایرانی از اسارت گروه های تروریستی قدردانی کرد و افزود: اهتمام بیش از پیش دولت پاکستان به کنترل و امنیت مرزها روند توسعه در منطقه و پاکستان را سرعت خواهد داد.

رییس جمهوری ازایران و پاکستان به عنوان دو کشور بزرگ و مسلمان در منطقه یادکردکه می توانندبادعوت ازسایرکشورهای منطقه برای همکاری اطلاعاتی ، امنیتی و حتی عملیاتی، تروریسم وخشونت را در منطقه ریشه کن کنند.

** نشست هیات وزیران

بعد از ظهر یکشنبه و بر اساس برنامه همیشگی رییس جمهوری و وزرای دولت تدبیر و امید گرد هم آمدند و درباره افزایش حقوق مستمری بگیران تصمیم گیری کردند.

بر این اساس از اول فروردین ماه 1393 تمامی مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال 1392 برقرار شده اند، به میزان 25 درصد افزایش یافت.

همچنین دراین نشست، آیین نامه معاینه و معافیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی شامل فهرست بیماری ها، نقص عضوها و عدم رشد به تصویب هیات وزیران رسید.

** دوشنبه روزی پر دیدار

رییس جمهوری در روزسه شنبه ابتدا به دیدار وزیرو معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت رفت و در نشستی که در این وزارتخانه تشکیل شد با اشاره به ضرورت تلاش همه بخش ها در راستای شکوفایی و رونق اقتصادی و استفاده بهره ورانه از ظرفیت ها و پتانسیل های کشور، بر عزم دولت برای بهبود فضای کسب و کار و پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی تاکید کرد.

روحانی از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا در راستای ارتقای بهره وری، استراتژی و نقاط کلیدی در بخش صنعت را مشخص کنند.

رییس جمهوری همچنین اظهارداشت: اگر می خواهیم تولیدحرکت کرده وبه رشد قابل قبولی دست یابیم، باید ظرفیت ها و پتانسیل های کشور را به درستی فعال و بهره ورانه از آنها استفاده کنیم.

رییس شورای عالی اشتغال بااشاره به اوضاع ورشد نامناسب اشتغال در کشور طی 10 سال گذشته برلزوم تلاش و برنامه ریزی در جهت فعال شدن و رونق صنایع و واحد های تولیدی که به هر دلیلی مشغول به فعالیت نیستند تاکید کرد.

روحانی با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در حرکت کشور به سمت رونق اقتصادی پیشرو باشد چرا که این بخش می تواند اثرات خوبی را در رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

** گرامی داشت هلال احمر

برنامه دیگر رییس جمهوری در روز سه شنبه حضور در آیین گرامی داشت هلال احمربود که در سخنانی اظهار داشت: هلال احمر در کمک به انسانها مرز نمی شناسد.

روحانی با تاکید بر لزوم حل مشکلات کشور بر اساس منطق و تدبیر تصریح کرد: عبورازموانع ومشکلات پیش روی کشوردرعرصه های اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و اجتماعی نیاز به اجماع، مشورت و تدبر دارد و نمی توان از راه های غیر معقول به نتیجه صحیح رسید.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت باید به هلال احمر کمک کند و از این مسئله استقبال می کند، گفت: دولت هر چه در توان دارد به این جمع کمک خواهد کرد و دراین باره شک نکنید چرا که برخورداری این سازمان ازامکانات و تجهیزات، یاری دهنده مردم در سختی ها و گرفتاری هاست.

** دیدار هفت سفیر جدید

سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای لبنان، کرواسی، کویت، قبرس، لهستان و آکرودیته لیتوانی و نماینده دائمی ایران در سازمان همکاری اسلامی عصر دوشنبه پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رییس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند.

رییس جمهوری بااشاره به اینکه همکاری های بین المللی باید به عنوان یک اصل در اقدامات وبرنامه ریزی ها مدنظر باشد،افزود:امروزبسیاری از مسایل بین المللی بدون همکاری و هم صدایی کشورها قابل حل نیست و این همکاری ها هیچ منافاتی با مستقل بودن کشورها نخواهد داشت.

روحانی تصویب طرح جمهوری اسلامی ایران رامبنی برمقابله باخشونت و افراطی گری در مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آرا، نشانه وجود فرصت ها و زمینه های همکاری میان کشورهای جهان برشمرد و گفت: روابط حسنه ایران با همه کشورها می تواند به توسعه منطقه نیز کمک شایانی کند.

رییس جمهوری همچنین بااشاره به فرصت هاو ظرفیت های فراوان سرمایه گذاری در مناطق مختلف ایران بویژه سواحل جنوبی بر تلاش سفرای کشورمان برای جذب سرمایه گذاری های خارجی تاکید کرد.

** دیدار عیدانه و پاسخی به حاشیه سازان

رییس جمهوری صبح سه شنبه همزمان با میلاد پر برکت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر از مرکز توانبخشی سالمندان توحید بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جریان این بازدید در فضایی صمیمی باسالمندان تحت مراقبت در این مرکز دیدار و گفتگو کرد و با اهدای شاخه ای گل روز پدر را به آنان تبریک گفت.

رییس جمهوری هم چنین در جشن بزرگداشت روز مددکار سخنانی بیان کرد و گفت: این افتخار نیست که در کشوری بخش بزرگی از مردم آن نیازمند بوده یا به تعبیری دیگر زیر خط فقر زندگی کنند برای تامین مواد غذایی اساسی نیاز به واردات داشته باشیم.

روحانی تاکید کرد: باید کمربندها را ببندیم و کشور را بسازیم و این کار با شعر و شعار و فریاد و هوچی گری مقدور نیست و عزت و عظمت کشور از این راه حاصل نمی شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه آن روز که دیگران به ما نیاز داشته باشند روز غرور و افتخارماست، اضافه کرد: ملت ایران ملت بزرگی است که فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته، اما همواره راه عزت و ایستادگی را برگزیده، به خاندان اهل بیت (ع) تکیه کرده است و پیروی از آن ها را برگزیده و امروز نیز که به کار، تلاش و فعالیت بیشتر نیاز داریم ملت از مشکلات نمی هراسد و بر مشکلات فائق خواهد آمد.

روحانی با اشاره به اینکه انتخاب وطی کردن راه اشتباه و سپس تصحیح آن فقط به مردم هزینه تحمیل می کند،تصریح کرد:قصدندارم در این مناسبت مبارک ذهن کسی را آزرده کنم، امادرهمین کشور عده ای به نام اینکه بایددر برابر ابرقدرت ها بایستیم جیب و اموال مردم را غارت کرده اند.

رییس جمهوری تاکید کرد: نباید اجازه دهیم عده ای دوباره با شعر و شعار راهی را که ملت در خرداد سال گذشته برگزید، منحرف کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر قرار باشد هر وقت از گوشه ای تهمت یا مطلبی علیه ما مطرح شد وقت خود را صرف پاسخ به آن کنیم، معنای این رویه دست نیافتن به اهداف بلنداست؛باید به فکر اهداف بلند مثل مهار تورم و ایجاد اشتغال برای جوان های عزیز کشور باشیم. نمی گویم انتقاد نباشد که انتقاد و آزادی حق همه است اما انتقاد برای مدد کردن باشد نه مچ گیری و تخریب.

** سیاست مالیاتی در راستای رونق اقتصادی

حضور درنشست هیات دولت در روزچهارشنبه هم آخرین برنامه رسانه ای رییس دولت تدبیر وامید بود. رییس جمهوری در این جلسه با اشاره به اینکه امسال سال خروج ازرکود و آغاز رونق و رشد اقتصادی است، تاکید کرد سیاست مالیاتی و اقدامات سازمان مالیاتی نیز باید در این مسیر باشد.

روحانی درموضوع مالیات، اصل در نگاه دولت را اعتماد به مردم و فعالان اقتصادی دانست وافزود: به جای افزایش نرخ های مالیاتی بایستی نسبت به گسترش پایه مالیاتی اقدام شود.

رییس جمهوری باتاکیدبرمبارزه بافسادبه عنوان لازمه حتمی یک سیستم مالیاتی قوی و بهره گیری نظام مالیاتی از سامانه الکترونیکی، اظهار داشت: مردم باید احساس کنند با فعالیت قانونی با هیچگونه دیوان سالاری اضافی، مزاحمت و فساد غیر رسمی مواجه نخواهند شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان