arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

اعلام اسامی نمایندگان کارفرمایی و کارگری در اجلاس ILO

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


در آستانه برگزاری یکصد و سومین کنفرانس بین‌المللی کار (ILO)، ترکیب اعضای هیات اعزامی کارگری و کارفرمایی ایران به منظور شرکت در این اجلاس مشخص و 13 نفر به نیابت از کارگران و کارفرمایان عازم ژنو خواهند شد.

  از گروه کارگری آقایان اولیا علی بیگی و ابوالفضل پور وفایی از کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور، غلامرضا عباسی، علی اکبر سیارمه و مسعود نیازی از کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران و مجید فیروزآبادی و سید محمد یاراحمدیان از مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور عازم اجلاس 2014 سازمان جهانی کار خواهند بود.

همچنین در ترکیب 6 نفره امسال گروه کارفرمایی، نام آشنای محمد عطاردیان به عنوان نماینده گروه، حسین احمدی زاده، مهران نجاتی، سید حسن افتخاریان و خانم‌ها شهره تصدیقی و کتایون سپهری به عنوان مشاور و کارشناس از سوی کانون عالی کارفرمایان ایران به چشم می‌خورد.

سازمان جهانی کار همه ساله نشستهای سالیانه خود را با حضور بیش از 185 کشور عضو این سازمان و با هدف ارتقای سطح فنی و آموزشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و رسیدگی به عملکرد دولتها در طول سال برگزار می‌کند و جدیدترین موضوعات و مباحث روز جامعه کارگری و کارفرمایی در این اجلاس مطرح می‌شود.

  در یکصد و سومین جلسه سازمان جهانی کار (ILO) که خرداد ماه امسال ( ژوئن ) در مقر ژنو برگزار می‌شود، مقاوله‌نامه شماره 95 (حمایت از مزد ) و مقاوله ‌نامه شماره 111 ( منع تبعیض در اشتغال و حرفه) از مباحث جدی سازمان بین‌المللی کار خواهد بود.

همچنین بهبود اقدامات جهت پایان بخشیدن به کار اجباری، گذار از اقتصاد رسمی به اقتصاد غیررسمی، استانداردهای بین‌المللی کار، گفت‌وگوهای اجتماعی و فعالیت‌های صنفی کارگری و کارفرمایی چهار موضوعی است که در دستور کار امسال اجلاس بین‌المللی کار قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کارفرمایی ، اجلاس ، مجمع ، مزد
نظرات بینندگان