arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

پیکر مرحوم آیت الله شیرازی به خاک سپرده شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله شیرازی سه شنبه 23 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) در بیمارستان امام رضا تهران در سن 85 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

در پی درگذشت آیت الله شیرازی، رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته با صدور پیامی رحلت این عالم ربانی را به فرزندان، خاندان محترم و دوستان و ارادتمندان وی تسلیت گفتند.

 در مراسم امروز تشییع پیکر این عالم ربانی که از محل موسسه صاحب الزمان(عج) واقع در چهارراه شهدا مشهد به سوی حرم مطهر برگزار شد جمع بسیاری از مردم، روحانیان و مسوولان خراسان رضوی شرکت داشتند.

پیکر آیت الله شیرازی پس از طواف در حرم مطهر رضوی و اقامه نماز توسط آیت الله سیدان از اساتید شاخص حوزه علمیه مشهد، در رواق دارالعباده حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

آیت الله ˈسیدمحمدباقر شیرازیˈ فرزند آیت الله العظمی سیدعبدالله شیرازی اول ماه رجب سال 1308 هجری شمسی همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت امام محمدباقر(ع) دیده به جهان گشود و در سن 20 سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد.

آن مرحوم در کنار فراگیری علوم دینی و حوزوی، در علوم مختلف همچون هیات و نجوم و تطابق احکام شرع با علوم روز متبحر گردید و در بسیاری از این علوم نظریات منحصربفردی را که از سوی مراجع عظام و اساتید و دانشگاهها با استقبال کم نظیری روبرو گردید ارائه نمود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: طواف ، حرم ، اجتهاد ، تشییع
نظرات بینندگان