arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

پیام آیت الله هاشمی به همایش روابط عمومی الکترونیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  آيت‌‌الله هاشمي رفسنجاني در پیامی به  نهمین همايش روابط عمومي الكترونيك و دومين هفته روابط عمومي جمهوري اسلامي ايران که صبح امروز در هتل المپیک تهران قرائت شد، تاکید کرد:

به گزارش آفتاب، متن کامل پیام ایشان در پی می آید:

 سال 1392 شاهد اتفاق مبارك و فرخنده‌اي براي جامعه بزرگ  روابط عمومي و به تبع آن، كل كشور بوديم چرا كه سال ها تلاش اساتيد، دانشجويان، مديران، كارشناسان و فعالان اين عرصه سرانجام به بار نشسته بود و به همت تشكل‌هاي مردم نهاد و فعال عرصه ارتباطات، روز روابط عمومي در قالب هفته روابط عمومي ايران تجلي يافت.

در عصر ارتباطات و تعاملات داخلی و بین المللی، ديگر بر كسي پوشيده نيست كه عملكرد سازمان‌ها و نهادهاي كوچك و بزرگ موجود در دهكده جهاني، براساس توانايي آنها در برقراري ارتباط مناسب با مخاطبان و ذي نفعان سنجيده مي‌شود. از همين رو نقش بي‌بديل روابط عمومي ها، امروز بيش از هر زماني، بارزتر و   مشخص تر شده و همه اذعان دارند كه حفظ و ادامه حيات سازمان‌ها، منوط به توانايي روابط عمومي آنها در برقراري تعامل و ارتباط صحيح با جامعه است، همان گونه كه زندگي افراد در جامعه نيز درگرو توانايي ايجاد ارتباط صحيح و موثر آنها با ساير هم نوعان است.

روابط عمومي با توجه به رسالت هاي مهمي كه بر عهده دارد، به عنوان نهادي برآمده از متن مردم، كارساز و اثربخش، نيازمند تقويت و تكامل زيستي است؛ هم از بعد بروني و افزايش حمايت مديران سازمان‌ها براي مشاركت بيشتر در برنامه‌ريزي‌هاي سازماني و هم از جنبه دروني و صنفي، از اين منظر به دليل نبود نهاد متولي و هدايتگر روابط عمومي در كشور، به نظر مي‌رسد روابط عمومي‌ها نياز به مشاركت و همدلي بيشتر براي رشد و تعالي خود دارند و در اين ميان تقويت نهادهاي صنفي و حرفه‌اي و تشكيل سازمان نظام روابط عمومي مي‌تواند كارساز و مثمرثمر باشد.

معتقدم روابط عمومي ها امروز بايد با ارتقاي دانش و مهارت‌هاي خود، پايگاه اصلي خود را به عنوان مشاوران ارشد مديران سازمان‌ها به دست آورند. اين مهم تحقق نمي‌يابد مگر با عزم و اراده همه فعالان اين عرصه براي جهت دهي مناسب به فعاليت‌هاي روابط عمومي.

در اينجا فرصت را مغتنم شمرده، فرا رسيدن هفته روابط عمومي را به تمامي استادان، دانشجويان، مديران، كارشناسان و فعالان اين حوزه تبريك مي‌گويم. توفيق روزافزون نهاد روابط عمومي را كه به معناي توفيق سازمان‌ها و در نهايت رشد و توسعه ايران اسلامي است، از خداوند منان مسألت مي‌كنم و از همه دست اندركاران و زحمت كشان برگزاري همايش روابط عمومي الكترونيك تشكر و قدرداني مي‌كنم و به آنان خسته نباشيد مي‌گويم.

اكبر هاشمي رفسنجاني
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
نظرات بینندگان