arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

معاون پارلمانی رئیس جمهوری: برخی دلواپس رفع تحریم و بازگشت دارایی‌های مردم هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که وقتی سرداران کشور در حال مذاکره هستند در پشت سر آن‌ها صفحه بگذارند.

به گزارش ایلنا؛ حجت الاسلام مجید انصاری در جمع مردم قزوین افزود: با رفع تحریم‌ها و شفاف شدن مسائل، منافع برخی به مخاطره می‌افتد و خیلی از اتفاق‌های دیگر رخ نمی‌دهد لذا برخی دلواپس رفع تحریم و بازگشت دارایی‌های مردم هستند.

وی افزود: در جامعه‌ای که منتسب به حضرت علی (ع) است زیبنده نیست با گذشت ۳۵ سال روستاهای محروم، بیکاری در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد و اگر ویرانه داریم وظیفه همه ماست تا برای آبادانی آن‌ها اقدام کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: آیا درجامعه اسلامی بنیانهای اخلاقی آباد است، روابط جریانات سیاسی حاکم مطبوعات و رسانه‌ها، سیاست ما آباد است و آنگونه که امام عصر و مولای متقیان می‌خواهند شکل گرفته یا هنوز با جامعه ایده آل فاصله داریم و باید تلاش کنیم.

ناتوانی در مدیریت زبان مخالفان را برنده می‌کند

انصاری بیان کرد: در کشوری که به اهل بیت (ع) تعلق دارد هیچ تبلیغی برای ولایت رسا‌تر از آباد کردن کشور نیست و اگر ولایت را با جان ودل قبول کردیم و در صنعت، کشاورزی، مدیریت ناتوان بودیم به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم و زبان مخالفان را هم گویا و برنده کرده‌ایم.

وی افزود: امروز با حماسه سیاسی که شما مردم رقم زدید و با انتخاب یک روحانی از شاگردان مکتب امام موجی از امید در کشور ایجاد شده و با اولویت‌هایی که دولت برای ایجاد آرامش عمومی و سیاسی و پرهیز از حاشیه سازی و استفاده از ظرفیت‌های کشور برای توسعه متوازن مشخص کرده وظیفه تک تک ما سنگین است و باید کمک دولت باشیم.

این مسئول یادآورشد: با توجه به محدودیت‌های مالی شدید دولت که سال قبل هم با کسری ۷۰ هزار میلیارد تومانی مواجه شدیم اصلاحیه بودجه ارائه شد که در کنار ۱۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد ۳۰ هزارمیلیارد تومان بیشتر از پیش بینی محقق شد.

کم بودن بودن بودجه عمرانی فاجعه ملی است

انصاری گفت: هر چند بودجه عمرانی از ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت اما این سهم از مجموع ۱۴۸ هزار میلیارد تومان بسیار ناچیز و فاجعه ملی است که آنچه درآمد داریم برای پرداخت حقوق و یارانه هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: در سفرهای استانی رئیس جمهور به ایلام، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین دغدغه و حرف مردم تورم و بیکاری و رکود در کشور بود که باید گفت زیبنده نیست که با حجم بالای سرمایه گذاریهای انجام شده در واحدهای صنعتی، کارخانه‌های ما با ۳۰ درصد ظرفیت کارکنند و منابع کشور به صورت کمک‌های امدادی به جامعه داده شود.

انصاری یادآورشد: در سه سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم داده شده و فقط ۳۵ هزار میلیارد تومان برای امور عمرانی اختصاص یافته که به تعطیلی کارهای بزرگ و کوچک و عمران و آّبادانی منجر شد لذا دولت ساماندهی امور را در دستور کار خود قرار داده است که در اولین گام با اجرای بسته سلامت گام مهمی برای ر فع نگرانی مردم در تامین هزینه‌های درمانی برداشته شده است.

وی گفت: ثبت نام بیش از سه میلیون نفر در طرح بیمه از کارهای موفقی است که آینده خوبی را ترسیم می‌کند و در زمینه فرهنگی نیز حضور هفتگی رئیس جمهور در منزل شهدا و عیادت از جانبازان و ایثارگران و سالمندان ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری است.

از تیم مذاکره کننده مانند تیم ملی حمایت کنید

مجید انصاری اظهارکرد: متاسفانه برخی از بی‌انصاف‌ها این خوبی‌ها را نمی‌بینند و غیرمنصفانه چیزهایی را نسبت می‌دهند و به جای تشکر از دولت به مراسمی که توسط همسر رئیس جمهور برگزار شده و از بانوان برجسته تجلیل شده به دروغ گفته‌اند که به میهمانان نفری پنج سکه داده‌اند و حجاب رعایت نشده است.

وی افزود: چرا تهمت می‌زنید و کجا را نشانه گرفته‌اید؟ دولت را می‌زنید یا نظام را نشانه گرفته‌اید؟ شما نظام و رهبری را نشانه گرفته‌اید.

انصاری اظهارداشت: امروز که با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه سالهاست متجاوزان به حقوق ملت فشار زیادی به مردم آورده‌اند اگر دولت اولویت خود را دیپلماسی تدبیر قرار داده و قوی‌ترین سرداران خود را به میدان مذاکره فرستاده تا دارایی مردم بازگردد آیا رواست که انواع تهمت‌ها زده شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: مردم حق دارند که وضعیت بهداشتی مناسب، پزشک خوب، هواپیمای بی‌خطر داشته باشند و آزادانه به خارج سفر کنند اما در این شرایط عده‌ای با تهمت و افترا وارد شده‌اند این عزیزان کافی است اظهارات رژیم اسرائیل را بشنوند که دلواپسی شارون در چه حدی است.

وی افزود: مثلث شوم اسرائیل، مرتجعان منطقه و پادوهای منافقین امروز شکل گرفته تا اذهان ملت‌ها را علیه ایران بشورانند و امروز با دیپلماسی دولت عزا گرفته‌اند که راه توسعه ملت ایران در حال هموار شدن است.

انصاری گفت: مبادا ناخواسته چیزی بگوئیم که دشمن خوشحال شود، در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که وقتی سرداران کشوردر تیم مذاکره کننده در حال مبارزه هستند در پشت سر آن‌ها صفحه بگذاریم.

وی افزود: آیا تیم مذاکره کننده به اندازه تیم ملی هم نیست که مورد حمایت قرار گیرد، برخی نگران چه چیزی هستند هرچه به امضاء برسد تائید رهبری را دارد.

انصاری گفت: پشت پرده‌هایی هست که با شفاف شدن مسائل برخی منافع خودشان را در خطر می‌بینند و اگر تحریم‌ها برداشته شود خیلی از اتفاق‌ها دیگر رخ نمی‌دهد لذا برخی نگرانند.

شایان ذکر است؛ به مناسبت وفات حضرت زینب (س) و نیز چهلم درگذشت همسر آیت الله تاکندی استاد حوزه و نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری مراسمی با حضور مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، حجت الاسلام موسی خوئینی‌ها دبیر مجمع روحانیون مبارز، آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام قدرت علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرتضی روزبه استاندار و معاونان سیاسی امنیتی، عمرانی و برنامه ریزی استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی، ائمه جمعه، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان