arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

آرایش نیمه‌انتخاباتی جلیلی کجا را هدف گرفته است؟

اگر چه فعالیت زود هنگام انتخاباتی می تواند کادر سازی و تا حدی اغنای افکار عمومی را سامان دهد، ولی در بلند مدت قطعا به ضرر این طیف تمام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمتر از دو سال به موعد برگزاري انتخابات مجلس دهم باقي‌مانده اما گروه‌ها و احزاب سياسي اعلام كرده‌اند كه فعاليت‌هاي خود براي اين انتخابات را آغاز كرده‌اند. جناح اصولگرا هر چند دولت را به رقيب اصلاح‌طلب واگذار كرده ولي همچنان به عنوان فعال‌ترين جناح در عرصه سياست كشور محسوب مي‌شود. اين جناح كه هم‌‌اكنون اكثريت كرسي‌هاي مجلس را در دست دارد، تلاش دارد مجلس را به رقيب واگذار نكند.

به گزارش انتخاب،  این که در ماه های منتهی به انتخابات (ریاست جمهوری یا مجلس) فعالیت سیاسی و به تبع آن سفرهای استانی و جلسات کادر سازی زیاد می شود،  امری طبیعی و معمول است ولی این که هنوز بیش از 20 ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده، فردی آرایش نیمه انتخاباتی و تا حدودی فعال را در پیش گرفته باشد و استان به استان راه طی نموده تا در بین طرفداران ریاست جمهوری خود به سخنرانی پرداخته وتقریبا این کادر را برای حامیان آینده خود برای مجلس شورای اسلامی مهیا و آماده نگه دارد، جای تامل دارد.

سعید جلیلی پس از انتخابات ریاست جمهوری با نقل قول غیر موثقی که برخی از اعضای ستاد انتخاباتی اش مطرح می کردند، یعنی جمله معروف این که "رهبری در جلسه ای پس از انتخابات ریاست جمهوری به جلیلی گفته‌اند که حامیان خود را حفط کن، تو مانند نخ تسبیحی هستی که می توانی این جماعت را به دور خود جمع کنی" فعالیت نیمه پنهان انتخاباتی و تا حدود کادر سازی غیر ملموس را آغاز نموده اند.


این فرآیند که بلافاصله بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری آغاز گردیده، با سفرهای استانی شروع گشته و این روزها با فعالیت کم و بیش "ستاد حیات طیبه" در فضای مجازی ادامه می یابد.

"ستاد حیات طیبه" این روزها اگر چه فعالیت بی امان خود را در فضای مجازی و حقیقی ندارد، ولی هر چند مدت یکبار اقدام با راه اندازی جریانی _که عمدتا گره به مسائل هسته ای و سیاست خارجی خورده است_ موجی علیه دولت را کلید می زند که امواج آن قطعا در طولانی مدت به ترمیم دوباره و سریع وجهه سعید جلیلی کمک می کند.

بازسازی تیم رسانه ای خود در جلسات چند نفره و تا حدی جذب تیم رسانه ای جدید برای تکمیل نمودن کادر رسانه ای مجهز برای ورود ناگهانی در انتخابات مجلس نیز برخی دیگر از فعالیت های فرسایشی ستاده ای نیمه خاموش سعید جلیلی برای فعالیت آینده سیاسی طیف حامی ایشان است.

سعید جلیلی فعالیت های شبه انتخاباتی خود را صرفا محدود به شخص خودش ننموده بلکه با راهی کردن علی باقری _معاون سابق خود در شورای عالی امنیت ملی_ به جلسات محفلی دانشجویی و نخبگانی، و القای این مطلب که فعالیت دولت فعلی و تیم هسته ای اش در پرونده هسته ای کاملا مخل امنیت و مصالح کشور است، نیز بخش دیگر از فعالیت های خود را در چند هفته گذشته کلید زده است.

علی باقری به تازگی پیشنهاد مناظره در مجلس شورای اسلامی با یکی از اعضای مذاکره کننده هسته ای فعلی را داده بود که می توان آن را به نوعی مانور تبلیغاتی برای خود برتر پنداری در موضع هسته ای، تعبیر کرد.

اگر چه فعالیت زود هنگام انتخاباتی می تواند کادر سازی و تا حدی اغنای افکار عمومی را سامان دهد، ولی در بلند مدت قطعا به ضرر این طیف تمام خواهد شد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید
نظرات بینندگان