arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

آیت الله مکارم شیرازی: ˈبوکوحرامˈ با اسلام بیگانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: گروه ˈبوکوحرامˈ شامل افرادی بیگانه از دین مبین اسلام است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید روز یکشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: این گروه خودشان را منتسب به اسلام می کنند، درحالی که بیگانه از اسلام هستند و نمی توان نام انسان را برروی آنان گذاشت.

وی با اشاره به اینکه گروه ˈ بوکوحرامˈ بیش از 200 دختر دانش آموز را به اسارت گرفته اند و قصد فروش آنان به مبلغ ناچیزی را دارند ، گفت: گناه این دختران درس خواندن است ، آنان اعتقاد دارند که دختران نباید درس بخوانند لذا باید اسیر شوند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که همه این مسائل آثار شجره خبیثه ای است که به دست تکفیری ها کاشته شده است ، اظهارکرد: دنیا بداند که اینها از اسلام بیگانه و خارج از اسلام هستند.

وی ضمن تاکید برلزوم هوشیاری در مقابل چنین گروه های نادان و دور از عقل و منطقی گفت: باید مراقب بود مبادا آنها بهانه ای در دست دشمنان ما در اروپا و آمریکا بدهند تا بر ضد اسلام تبلیغات کنند.

وی افزود: ممکن است که اینها( گروه بوکوحرام) از سوی دشمنان اسلام تحریک شده باشند تا بعد بتوانند با مستمسک قرار دادن اعمال زشت آنان، برضد اسلام و مسلمانان تبلیغ نمایند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: شنیده ایم برخی مفتیان بزرگ اهل سنت نیز تنفر و بیگانگی خود را از این افراد و از این کارها اعلام کردند، تا بدانند که نمی شود این وصله ها را به اسلام چسباند.

وی در ادامه از حضور گسترده و پرشور مردم به ویژه جوانان در مراسم معنوی اعتکاف قدردانی کرد و گفت: 70 درصد از شرکت کنندگان دراین آیین روحانی جوانان بوده اند و این مساله نشان می دهد که تا چه اندازه آنان پایبند به مسائل اسلامی هستند.

گروه ˈبوکو حرامˈ بیش از 250 دانش آموز دبیرستانی را از یک روستای دور افتاده در شمال شرقی نیجریه ربوده و تهدید کرده است که آنان را به عنوان برده خواهند فروخت.

بوکو حَرام (Boko Haram) (به زبان هوسه به معنی تحصیل غربی حرام است) با نام رسمی (به عربی: جماعة أهل السنة للدعوة والجهاد) یک گروه مسلح و تندرو در کشور نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل قانون شریعت بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان