arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

فروش خودروهای واژگون شده به جای صفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور از سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران در بازسازی خودروهای واژگون شده و تصادفی و فروش آن به جای خودروهای بدون تصادف خبر داد.

سرهنگ سعید روحی از شیوه های تازه سوء استفاده سودجویان در خرید و فروش خودرو خبرداد و گفت: متاسفانه در مدت اخیر تعداد زیادی از خریداران و متقاضیان شماره گذاری خودرو حین تعویض پلاک متوجه سوء استفاده فروشندگان خودرو شده اند.

وی افزود: این افراد عمدتا خودروهایی را خریداری کرده اند که مدل بالا محسوب می شوند و از لحاظ ظاهری تمامی مشخصات خودروهای صفر یا در حد صفر را دارا هستند و صرفا بخاطر ظاهر بی عیب و نقص آن، خریدار به دلیل از دست ندادن خودرویی بی عیب و نقص از نشان دادن خودرو به کارشناس سر باز می زند.

سرهنگ روحی در ادامه حضور اشخاص سوم را در اینگونه معاملات دسیسه ای از سوی فروشنده عنوان کرد و گفت: در اینگونه معاملات عادتا فروشنده با دادن شماره همراه اعتباری در آگهی های روزنامه ها و قرارهای خیابانی با خریدار، خودرو را به رویت او می رسانند، تعدادی از همدستان فروشنده نیز به عنوان خریدار وارد معامله می شوند و با بازار گرمی و عرفی خود به عنوان کارشناس، صافکار یا مکانیک و تعریف و تمجید از خودرو و قیمت پایین آن، با دادن وعده پرداخت مبلغ بیش از درخواست فروشنده سعی در گمراه کردن و وسوسه خریدار می‌کنند.

از آنجایی که خریدار هم بازارگرمی این افراد را می بیند و این معامله را برد تلقی می کند، بدون اینکه خودرو را به رویت کارشناس برساند آن را خریداری می کند و متاسفانه بعد از خرید و عادتا در مراکز شماره گذاری متوجه اشتباه خود می شوند.

وی همچنین خطرنشان کرد فروشندگان اینگونه خودروها عادتا خودروهای مذکور را با قیمتی اندک کمتر از مدل مشابه بدون تصادف آن آگهی می‌کنند و همین مساله بسیاری از خریداران را وسوسه می کند، در حالی که خودروهای واژگون شده حدودا یک چهارم قیمت خود را از دست می‌دهند.

سرهنگ روحی در پایان افزود: این افراد سودجو به بهانه هایی مثل سفر و احتیاج مالی حتی از نوشتن قولنامه نیز خودداری می‌کنند و عنوان می‌کنند که بدلیل نیاز فوری و شدید مالی خودروی خود را زیر قیمت بازار می فروشند که همین مساله باعث وسوسه بسیاری از خریداران می شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان