arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۲۶۱
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

روحانی: مذاکرات با 1+5 در نهایت به توافق خواهد رسید/ مصلحت همگان در توافق و بازی برد- برد است/ امسال باید سال رونق اقتصادی در کشور باشد

رییس جمهور همچنین در تشریح نشست با وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی گفت: در این جلسه مباحث کلی در زمینه فعالیت های بخش های مختلف این وزارتخانه از جمله مسکن، راه، شهرسازی، ریلی، ترانزیت و حمل و نقل جاده ای و هوایی و اقداماتی که باید در جهت توسعه و ارتقاء این بخش ها به انجام برسد مطرح شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری گفت: مذاکرات ایران با 1+5 با وجود دشواری هایی که وجود دارد، انشاءالله در نهایت به توافق خواهد رسید چرا که مصلحت همگان در توافق و بازی برد- برد است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که در نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی سخن می گفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز نخواسته به دنیا دروغ بگوید و امروز نیز به دنبال آن نیست.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: هدف جمهوری اسلامی ایران فناوری صلح آمیز هسته ای بوده و آن را دنبال خواهد کرد و این حق مردم را پیگیری می کند اما در عین حال می خواهد تا در روند گفت و گو به تفاهم مشترک که به نفع همگان است برسد.

روحانی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که ملت ایران از تحریم ها هراسی داشته باشد؛ این ملت در هر شرایطی ایستادگی و مقاومت خواهد کرد و آنچه برای دولت مهم است منافع مردم، انقلاب و امنیت ملی کشور است.

رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم و رساندن کشور به جایگاه شایسته خود تلاش کند.



*** برنامه های دولت در راستای تبدیل سال 93 به سال رونق اقتصادی است

رییس دولت یازدهم همچنین گفت: همه برنامه ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای تبدیل سال ۹۳ به سال رونق اقتصادی است و همه باید در جهت رونق، ایجاد اشتغال و پشت سرگذاشتن دوره رکود همگام و هم صدا شوند.

روحانی اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنیم تا مردم برای به دست گرفتن امور، به صحنه بیایند زیرا دولت هیچگاه نمی تواند به تنهایی در جهت توسعه کشور اقدام کند اما می تواند هدایت گر بوده و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد.



*** مبنای حرکت دولت در سال 93 اشتغال زایی است

رییس شورای عالی اشتغال با اشاره به آمار ناخوشایند ایجاد اشتغال در کشور طی سال های گذشته، گفت: مبنای حرکت دولت در سال ۹۳ اشتغال زایی بوده و ایجاد اشتغال یکی از اهداف اساسی ما خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه دولت توقع بالایی از وزارت راه و شهرسازی به دلیل مسوولیت سنگینی که در اجرای امور زیربنایی که مرتبط با رفاه و سلامت مردم است دارد، تصریح کرد: امروز برای مردم ایران سفر با وسایل نقلیه شخصی یکی از ضرورت های زندگی به شمار می رود و نمی توان از آن جلوگیری کرد و در این خصوص باید تسهیلات و امکانات مناسب را فراهم کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به شدت و سو مصرف انرژی در کشور بر ضرورت برنامه ریزی برای به حداقل رساندن مصرف انرژی تاکید کرد.



*** در اجرای قانون هدفمندی مسیر اشتباهی طی شد

روحانی ادامه داد: یکی از اهداف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها جلوگیری از شدت مصرف انرژی در کشور بود که متاسفانه در اجرای این قانون، مسیر اشتباهی طی شد.

رییس دولت یازدهم تصریح کرد: اگر می خواهیم در کشور اقدامی انجام شود باید با رضایت و آمادگی مردم صورت پذیرد. دولت نمی تواند با نظر اکثریت مردم مخالفت کند بلکه باید مردم را همراه گرداند.

رییس جمهوری با بیان اینکه دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها از مردم خواست تا کسانی که نیاز به دریافت یارانه نقدی ندارند ثبت نام نکنند، گفت: دولت از محل این صرفه جویی و انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی توانست کمک وسیعی به بخش سلامت ارایه کند که امروز اقدامات بسیار گسترده ای در جهت ارایه امکانات بهداشتی، درمانی و بیمه به مردم انجام می شود.

روحانی ادامه داد: دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها نه راه دولت گذشته را ادامه داد و نه خواست کاری کند که مردم با آن مخالف باشند چرا که معتقد است باید فرهنگ کاهش مصرف برای مردم تبیین و از سوی آنان پذیرفته شود.



*** نظارت بر کیفیت مصالح مصرف شده در ساخت و سازها

رییس جمهوری تغییر مصالح ساختمانی و نظارت بر کیفیت مصالح مصرف شده در ساخت و سازها را از مواردی دانست که باید مد نظر وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن باشد و تصریح کرد: با شیوه ای که امروز برای ساخت و سازها در کشور انجام می شود منابع و امکانات گسترده ای اتلاف خواهد شد در حالی که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا از فضا و امکانات موجود به نحوی که کمترین اتلاف انرژی را در پی داشته باشد به طور صحیح استفاده کنیم.

وی افزود: باید مکان یابی برای ساخت ساختمان ها با نظارت های دقیق باشد تا به محیط زیست آسیبی وارد نشود.



*** لزوم مکان یابی صحیح برای ایجاد شهرهای جدید در کشور

رییس جمهوری با اشاره به لزوم مکان یابی صحیح برای ایجاد شهرهای جدید در کشور و شروع فعالیت ها در این زمینه خاطر نشان کرد: باید برای چگونگی توسعه شهرهای موجود برنامه ریزی کنیم چرا که بدون برنامه ریزی مشکلات فراوانی از جمله حاشیه نشینی و ایجاد بافت های فرسوده در شهرها به وجود خواهد آمد.

روحانی اضافه کرد: نباید در زمینه ساخت و ساز مسکن به منابع بانک مرکزی متکی شویم، مسکن مهر بزرگترین خسارت را در ایجاد وضعیت تورمی به کشور وارد کرد در حالی که دولت نباید مسکن ساز باشد بلکه تنها شرایط را برای مسکن دار شدن مردم فراهم کند.



*** باید تلاش کنیم بار سیاسی تهران کاهش یابد

رییس جمهوری همچنین با بیان اینکه برنامه ریزی ها و مطالعات برای جابجایی پایتخت باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، گفت: تهران همواره به عنوان مرکز تجاری، اقتصادی و دانشگاهی کشور باقی خواهد ماند اما باید تلاش کنیم تا بار سیاسی این شهر کاهش یابد.

روحانی با اشاره به استفاده از موقعیت ژئوپولتیک ایران در توسعه جاده ها و ایجاد مسیرهای هوایی تصریح کرد: باید در جهت ایجاد امکانات لازم به منظور رساندن ایران به جایگاهی شایسته در حمل و نقل و ترانزیت بین المللی تلاش کرده و با سخنان بی ریشه و شعارهای بی اساس کشور را از این امتیاز محروم نکنیم.

رییس جمهوری افزود: کشور دارای منابع غنی ثروت است که باید با برنامه ریزی صحیح از آنها استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه باید شبکه ریلی کشور در جهت توسعه مراودات تجاری و استفاده دیگر کشورها از جمله همسایگان از این مسیر برای جابجایی کالا را گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ریلی در کشور یکی از تصمیمات دولت تدبیر و امید است چرا که این کار مطمئناً به نفع همه مردم و توسعه تجارت خواهد بود.



*** شرایط آسانتر برای خرید قطعات و ارتقا سلامت ناوگان هوایی به واسطه مذاکرات

رییس جمهوری همچنین در زمینه حمل و نقل هوایی و توسعه فرودگاه های کشور نیز با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی و سلامت و امنیت پروازها در کشور گفت: امروز به واسطه مذاکرات ایران با 1+5 شرایط آسانتری برای خرید قطعات و ارتقا سلامت ناوگان هوایی کشور ایجاد شده که باید از آن در جهت رفاه و امنیت مردم استفاده کنیم.

روحانی با بیان اینکه دولت برای آبادانی سواحل جنوب کشور برنامه ریزی و تلاش می کند، افزود: شکوفایی سواحل جنوبی کشور نیازمند سرمایه گذاری همه جانبه بوده و ما برای رونق اقتصاد و انرژی و ایجاد بنادر وسیع در این منطقه نیاز به حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری مردمی داریم.

پیش از سخنان رییس جمهوری، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی گزارشی از روند فعالیت ها، عملکرد و برنامه ریزی های این وزارتخانه در بخش های مختلف راه، شهرسازی، مسکن، حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی و وضعیت بنادر بیان کرد.

آخوندی پیشنهادهایی برای برون رفت از مشکلات موجود در مسیر اجرای برنامه های این وزارتخانه ارایه کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۲۰
غیر قابل انتشار: ۰
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
80
15
تو این یک سالی که تو بورسم سرمایم نصف شد، تورم 2 درصد کم شد، اونوقت صحبت از رونق میکنن. از روحانی مچکریم های خودم پشیمانم
بسيجي اصلاح طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
6
62
روحاني جان! برايت جان ميدهيم اما اما...
نگذار قانون گريزان در راه پيشرفت كشور سنگ اندازي كنند
با آنها مماشات نكنيد
ازنظر تبليغاتي دولت را فعال كيند
مچكريم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
12
30
برنامه برای فارغ التحصیلان دانشگاه را با گوشت و پوست خود حس میکنم:
توقف ازمون استخدامی وزارت نفت(azmoon.nioc.ir)
حیف از اون قطره قطره اشکی برای ثبت نام ایت الله ریختم
حیف از اون شبی که در 24 خرداد تا صبح بیدار بودم و دعا کردم تا شیخ دیپلمات رییس جمهور بشه.
اقای ریس جمهور من یک جوان ایرانی ام که بین 129000 هزار نفر تو ازمون کتبی قبول شدم اقای رییس جمهور من نه پارتی دارم نه سرمایه.
انتخاب به حکم ازاداندیشی سانسور نکن
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
7
42
درود بر تو ای بزرگ مرد، به یاری خدا تمامی مشکلات بزودی حل خواهد شد.
ناشناس
|
Spain
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
1
26
بله موافقم دروغ چیز بدیست!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
36
18
آقا من خودم از طرفداران روحانی بودم و خدا میدونه بعد از پیروزیش تو خیابون براش رقص گرفتیم.
ولی با تمام وجود از وعده های ایشون خسته شدیم.
همش حرف.همش حرف و همش حرف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
5
35
روحانی منتظریم!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
6
15
رونق اقتصادی با تولید است و با این قوانین دست و پا گیر و بعضی ازکارمندان که به فکر حل مشکل مردم نیستند و به فکر جیب خود هستند بعید است اقتصاد به این صورت بماند تا اینکه رونق پیدا بکند
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
7
28
موفق باشی رییس‌جمهور کوشا و راستگو۰ خوشحالیم که حقایق رو بی کم وکاست بیان می کنید و به دروغ همه چیز را گل و بلبل نشان نمی دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
4
27
رئیس جمهور عزیزم
ضعف دولت شما وزارت کشورتان است فکری بکنید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
6
22
روحانی دمت گرم ، موفق باشی ...
محمد
|
Luxembourg
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
6
15
پاینده باشید آقای روحانی و بامید خدا و پشتوانه مردم برنامه‌های دولت تدبیر و امید را به پیش ببرید.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
2
25
آقای رئیس جمهور به داد کشور برسید.صحبتهای چندروز پیش شما درباره نخبگان واقعا امیدوارکننده بود.مستعمرات انگلستان(کانادا-استرالیا-نیوزلند)وآمریکا دارن بخاطر نارضایتی نخبگان وجوانان از شرایط کشور با دادن یکسری امکانات خنده دار وبخاطر داشتن جوامع آزاد وبدور از سختگیریهای اجتماعی نخبگان وجوانان مارا براحتی جذب میکنند که خسارات سنگین ووحشت آورش در سالهای بعد معلوم خواهد شد.چرا کسانیکه نگران پیر شدن جمعیت در بیست سال آینده هستند نگران مهاجرت جوانان ونخبگان نیستند.نقد را ول کرده اند نسیه را چسبیده اند؟چرا بجای تشویق مردم به فرزند آوری به خواسته های جوانانی که جلوی چشممان حضور دارند توجهی نمیشود؟ما اکثریت جوانان ایران خواهان برچیده شدن ... که به قول رئیس جمهور عزیزمون در شان فرهنگ ملت مانیست،به حداقل رسیدن فیلترینگ اینترنت،احترام به حریم شخصی خود،هوای پاک برای تنفس خود وفرزندان وپدران ومادرانمان،مطبوعات آزاد،واحساس امنیت از طرف گروههای فشار وخودسر که به کنسرتها ومکانهای فرهنگی وعمومی ناگهانی حمله میکنند،ارزش آبرومند پول ملی،رابطه عادی کشورمان با کشورهای پیشرفته جهان،رونق تولید واشتغال هستیم.وقتی دولتی که ماجوانان برای رای دادن به آن با شوق وذوق به پای صندوقهای رای رفتیم حتی اختیار کار ساده ای مثل رفع فیلترینگ فیسبوک یا وایبر وجلوگیری از تعطیلی یک روزنامه را ندارد ...؟ وقتی یک نماینده مجلس میتواند همزمان با ورود تیم مذاکره کننده هسته ای دولت به وین براحتی با گفتن جمله"تیم مذاکره کننده اختیارات قبلی را ندارد"آنها را تحقیر ومذاکرات را که آینده کشور ومیلیونها ایرانی با آن سروکار داردرا تحت تاثیر قرار دهد پس تکلیف ما مردم چیست؟آقای رئیس جمهور چرا به مردم گزارش نمیدهید؟چرا نمی گویید مشکل کجاست؟چرا یکبار برای همیشه عزم را جزم برای برکندن غده سرطانی خودسری وتحجر که مردم مارا به خاک سیاه نشانده نمیکنید؟چرا نبایددرصداوسیمایی که نام ملی را یدک میکشه خاتمی محبوب وهاشمی عزیز را ببینیم؟آقای رئیس جمهور اگر صداوسیما قراره این رویه را ادامه بده آیا شما نباید فکری اساسی بعنوان منتخب ملت بکنید؟تا چه موقع ماجوانان باید شاهد به تمسخر گرفته شدن دولتهای منتخبمان توسط صداوسیما باشیم وتحمل کنیم واز آن بدتر منتخبمان که در قانون اساسی بعنوان شخص دوم کشور معرفی شده نیزسکوت کند؟ تا چه موقع ملت باید شاهد برهم خوردن سخنرانیها ورویدادهای فرهنگی باشند؟تاچه موقع شاهد بی قانونیها هستیم؟تا چه موقع باید با حرفهای نامسولانه زدن بعضی باسرنوشت این کشور ومردم بازی بشه؟آقای رئیس جمهور چرا اصلاح طلبان بعد از هشت ماه هنوز نباید بتوانند یک همایش برگزار کنند ویا یک روزنامه منتشرکنند؟چرا کار فعالیت احزاب واقعی را درکشور تسهیل نمیکنید؟برای اصلاح طلبها ودانشگاهیان ونخبگان هم باید متاسف بود.دلیل این سکوت سنگینشان چیست؟چرا با مصاحبه وگفتگو وحضور در فضای سیاسی کشور رئیس جمهور را یاری نمیکنند؟همه بار دفاع از سیاستهای درست واصولی دولت افتاده بر دوش پزشکیان وزیباکلام ومطهری(که تازه اصلاح طلب هم نیست).آقای مسجد جامعی در شورای شهر برای رونق فرهنگسراها ونشاط فرهنگی ملت چه کرده ای؟چرا توقع داریم همه کارهارا دولت که با مشکلات سهمگین به جامانده از دولت قبل وتحریمها(که به قول رهبرمعظم انقلاب یک جنگ تمام عیار علیه ملت ایرانه)دست به گریبانه بکنه؟پس اصلاح طلبها کجا هستند؟دانشگاهیان کجا هستند؟نخبگان کجا هستند؟آنها که دادوفریادشان از خرابیکاریهای دولت قبل به هوا بود کجا هستند؟کنج عافیت گزیده اند؟حداقل برای دفاع از همکاران وهم حزبیهای خود که در زندان هستند صحبت وگفتگو کنید.این رسم جوانمردی نیست.به میدان بیایید.حرف بزنید.اعلام موضع کنید.روشنگری کنید.وقتی هنوز یک عده که صاحب تریبون وثروت هم هستند ودر سیاستهای کشور تاثیر گذارهنوز درنیافته اند جایی که علم و تکنولوژی مدرن ظهور نیابد، نتیجة آن چیزی جز عدم دست یابی به منابع قدرت جدید و فقر و انحطاط نخواهد بوداحتیاج به روشنگری در سطح ملی نیست؟آیاوقتی پرونده هسته‌ای سالانه ۱۶۰ میلیارد دلار به کشور زیان می‌زند(به گفته محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی در دولت اول محمود احمدی‌نژاد، و مدیرعال پیشین بانک صادرات که البته بسیار بیشتر از این ارقامه)نباید از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور که با حمایتهای رهبری سعی در نجات کشور ومردم از این هزینه های سنگین بعدازسالها دارند حمایت همه جانبه ووسیع شود؟چرا وقتی صاف توی چشم مردم نگاه میکنند ومیگویند بنزینهای پتروشیمی کیفیتش خوبه ونیازی به واردات نیست در حالیکه مردم دارن در این سه ماه تفاوت کیفیت هوای تهران را به وضوح باچشمان خود میبینند(در این سه ماه روزی نبوده که کوههای اطراف تهران پیدا نباشه)کسی از دانشگاهیان وآنها که اطلاعات جامعی دارند جوابشون رو نمیده؟چرا باید معاون وزیر نفت جوابشون رو بده؟پس رسانه های روشنگر چکار دارن میکنند؟وقتی صداوسیمایی که انتقاد احدی را در این سالها وقعی ننهاده (حتی انتقاد ساده یک مجری محبوب برنامه مذهبی سمت خدا)وپشیزی برای خواسته های سیاسی وفرهنگی ملت ارزش قائل نیست از روزیکه دولت به قدرت رسیده یاد انتقاد وانتقاد پذیری افتاده وبه وضوح نیات واهدافش از این انتقاد پذیری انتقاد پذیری کردنهایش معلوم است وشروع کرده زیر ضرب بردن دولت در همه ابعاد، آیابا این وضعیت دولت احتیاج به کمک سیاسیون ونخبگان ودانشگاهیان ورسانه ها ندارد؟اعضای مجمع روحانیون مبارز وقتی دارن میبینند که به قول فرزند آیت الله فاضل لنکرانی تخریبهای خطرناکی علیه دولت در جریان است وهرکدام شناسنامه انقلاب هستند با کوله باری از خاطرات وگفتنیهای روشنگر چرا به میدان نمی آیند؟منتظرید دولت همه چیز را آماده کنه وفضا را باز کنه تا به میدان بیائید؟به بهانه اینکه میخواهیم سهم خواهی نکنیم کلا کنارکشیده اید؟البته این انتقادها به هیچ وجه رافع مسولیتهای سترگ دولت در عمل به وعده هایش نیست کمااینکه مطالبات ملت از دولت را در بالا آورده ام ودولت باید بداند حتی اگر در این عرصه تنها هم باشد مسولیت کامل در عمل به وعده هایش را دارد وامید اصلی ملت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
7
12
چرا بايد پايتخت سياسى از تهران خارج شود ؟ اين كه اثر چندانى بر جمعيت و مشكلات تهران ندارد .
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
5
43
دلار بشه 10هزار تومن،پراید بشه 100میلیون تومن،توافق هسته ای صورت بگیره یا نگیره، فضا بازتر بشه یا نشه، اشتغال ایجاد کنی یا نکنی من باز بهت رای می دم.
آقای روحانی شما هیچ کاری هم نکنی یه کاری کردی.اینکه من قیافه ی یه عده رو نمی بینم خوشحالم.اینکه 4 تا از وزرا رو می شناسم و اینکه می دونم قراره چیکار کنن در آینده خوشحالم.شما خیالت راحت باشه هوادارانت اگرچه بعضا انتقاد می کنن اما هنوز شما رو دوست دارن و بهتون اعتماد دارن.
تدبیری بیندیش نا امید نشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
زنده باد روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
به اندازه آدامهای روی زمین مثبت
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
4
14
عمل کردن....!!!!
نظرات بینندگان