arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

لغو محدودیت های اعمال شده از سوی "یاهو" برای کاربران ایرانی / مشکل ساخت ایمیل در یاهو حل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای ایرانیان امریکایی (نایاک) با انتشار خبر مربوط به لغو محدودیت های اعمال شده از سوی شرکت "یاهو" برای کاربران ایرانی اشاره می کند که ایرانیان مقیم داخل و خارج ایران از این موضوع استقبال کرده اند و در این باره می افزاید:"شرکت "یاهو" که پیش تر محدودیت هایی را بر کاربران ایرانی برای ساخت ایمیل و استفاده از خدمات آن شرکت وضع کرده بود اینک تضمین داده که ایرانیان قادر خواهند بود تا ماه سپتامبر سال 2014 میلادی حساب کاربری تازه افتتاح نمایند.

این اقدامی قابل توجه است چرا که پیش تر شرکت "یاهو" اعلام کرده بود به دلیل تحریم های وضع شده از سوی امریکا علیه ایران آن شرکت با محدودیت هایی در زمینه ارائه خدمات به کاربران ایرانی مواجه شده است." یکی از ایرانیان فعال در کمپین ارسال نامه به شرکت "یاهو" و درخواست از مدیران آن شرکت برای لغو محدودیت های اعمال شده علیه ایران بوده است. او ضمن ابراز خرسندی در این باره افزوده است:"امروز، یاهو تصمیم درست را اتخاذ کرده است. در صورتی که "یاهو" به اعمال محدودیت ها علیه ایران ادامه می داد این موضوع ناقض حقوق بشر بود. تغییر تصمیم "یاهو" نشان داد که فشار مردمی می تواند تاثیرگذار باشد."

شرکت "یاهو" در سپتامبر سال 2013 میلادی با اعمال محدودیت برای کاربران ایرانی ای که قصد ساخت اکانت در سایت یاهو را داشتند ذکر شماره تلفن را برای آنان الزامی ساخته بود با این حال کد تلفن کشورهایی که از سوی دولت امریکا تحریم شده اند از جمله کشور ایران برای کاربران غیر قابل دسترسی بود. این موضوع سبب شدتا بسیاری از ایرانیان نتوانند آدرس ایمیل جدیدی در سایت "یاهو" برای خود بسازند. پس از این تصمیم یاهو تعداد زیادی از ایرانیان که اکثرا در خارج از کشور به سر می برند با ارسال نامه ای برای مسئولین شرکت "یاهو" خواستار لغو محدودیت های اعمال شده شدند.

منبع: تدبیر
نظرات بینندگان