arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

وقتی اوباما از قلم می‌افتد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نخست‌وزیر منتخب هند با انتشار پیام‌هایی از رهبران جهان به خاطر آرزوی موفقیت برای وی قدردانی کرد.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، نارندا مودی، نخست‌وزیر منتخب هند در صفحه توییتر خود نوشت: من از ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه به خاطر آرزوی موفقیتش برایم قدردانی می‌کنم و چشم‌انتظار توسعه روابط میان مسکو و دهلی‌نو هستم.

وی در ادامه نوشت: روابط دوستانه هند و روسیه در سال‌های گذشته ادامه داشته و ما این روابط را در ابعاد مختلف تحکیم خواهیم کرد.

نخست‌وزیر هند در پیامی دیگر اعلام کرد که از همکاری با ژاپن تجربه بسیار خوبی دارد و مطمئن است که روابط دو کشور به سطح بالاتری خواهد رسید.

وی همچنین از نخست‌وزیر و رییس جمهوری نپال قدردانی کرد و گفت: روابط هند با این کشور همسایه بسیار خوب است.

با این حال نخست‌وزیر منخب هند هیچ اشاره‌ای به باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا نکرد. این در حالی است که اوباما پس از پیروزی مودی با وی تماسی تلفنی داشته و این پیروزی را به نخست‌وزیر منتخب هند تبریک گفته بود.

نخست‌وزیر منتخب هند که حدود یک دهه پیش از سفر به آمریکا محروم شده بود، اخیراً توسط رئیس‌جمهوری آمریکا برای سفر به این کشور دعوت شد.

به گزارش پایگاه خبری کریستین ساینس مانیتور، چگونگی برخورد با نارندا مودی، نخست وزیر منتخب هند که در بزرگ‌ترین انتخابات جهان به این سمت رسیده است چالش جدیدی برای دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا محسوب می‌شود.

مدی که به دلیل اتهاماتی در رابطه با تظاهرات گوجارات در سال 2002 اولین کسی بود که براساس قانون آزادی بین المللی مذهب از سفر به آمریکا محروم شد، روز جمعه توسط کاخ سفید برای سفر به آمریکا دعوت شد.

این در حالی است که دولت اوباما مشخص نکرده است که آیا مودی اجازه ورود به واشنگتن را دارد یا خیر.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان