arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

سوال از وزیر دادگستری از دستور کار خارج شد / توافق دو برادر در مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اعلام اخطار قانون اساسی نسبت به خارج شدن سوال از وزیر دادگستری در خصوص علت عدم برخورد با فساد مالی یقه سفیدها اعتراض کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان گفت: طبق اصل 160 قانون اساسی وزیر دادگستری مسئولیت برقراری ارتباط میان قوه قضائیه با قوه مقننه و مجریه را عهده دار می باشد، در گذشته نیز وزیر دادگستری برای پاسخ به سوالاتی از این دست در مجلس حاضر شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: سوال ما ماهیت حمایت از دستگاه قضائی و تجلیل از برگزاری دادگاه متهمان 3 هزار میلیاردی است.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر یکی از مقامات قضائی گفت: در اخبار سراسری ایشان اظهار داشتند که اگر با 10 پرونده کلان اقتصادی یقه سفیدها برخورد شود مشکلات حل خواهد شد، امروز قرار بود وزیر دادگستری برای پاسخ به سوال ما در مجلس حاضر شود تا مجلس راهکارهای کمک بیشتر به دستگاه قضائی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی را بررسی کند.

کریمی قدوسی خطاب به لاریجانی تصریح کرد: شما با تصمیم خودتان و به تنهایی این دستور را از برنامه مجلس خارج کردید و در پاسخ به اعتراض ما اظهار داشتید که رئیس قوه قضائیه فرموده اند آقای اژه ای به جای وزیر دادگستری برای توضیح درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: در صورتی که اعلام کنید رئیس قوه قضائیه به رئیس قوه مقننه قول داده است که آقای اژه ای به زودی به مجلس بیاید و به عنوان دادستان کل پاسخ سوالات ما را بدهد اقدامات مان ر متوقف می کنیم در غیر این صورت اعتراضمان ادامه خواهد یافت.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: انشاء الله دادستان کل آقای اژه ای به مجلس می آیند و شما را در جریان اقدامات این قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار خواهند داد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان