arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

طنز/ شپش‌های جیب ما مردم و بخوربخور آنها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


امین حیایی با انتقاد شدید از نظرات برخی از مردم درباره سفر هنرمندان به برزیل گفت: ما به عشق مردم در این مملکت با همه محدودیت‌هایش ماندیم و اگر بدانیم آن‌ها ما را نمی‌خواهند یک درصد هم اینجا نمی‌مانیم و می‌رویم و به کفاشی و خیاطی می‌پردازیم.

شکر خدا ما مردم از هنرمند جماعت نخورده بودیم که خوردیم. والا الآن وضعیت ما مردم در کشور این‌طوری است که نشسته‌ایم و تخمه می‌خوریم و به زندگی دیگران و فیلمی که دوستان برایمان بازی می‌کنند نگاه می‌کنیم. از صبح تا شب توی تلویزیون خبرهای بخوربخور دوستان را تماشا می‌کنیم. دوستان هم یا از رانت می‌خورند،‌ یا از وام بانکی می‌خورند، یا به صورت ویژه می‌خورند، یا از معوقه بانکی می‌خورند،‌ یا از پارازیت می‌خورند، یا از فیلترشکن می‌خورند، یا از فاینانس می‌خورند،‌ یا از اختلاس می‌خورند، یا از رابطه می‌خورند، یا از ضابطه می‌خورند،‌ یا از نفت می‌خورند و یا از طریق قانونی می‌خورند حتا. یعنی این وسط ما مردم فقط از جیب می‌خوریم که البته شپش در جیب‌مان پشتک می‌زند!

از بخوربخور که بگذریم برخی هم طور دیگری حال می‌کنند، یعنی با پول مملکت هنرمندان را برمی‌دارند می‌روند تیم ملی را تشویق کنند. حالا هی شما بگو بخش خصوصی اینها را می‌برد. بخش خصوصی از کجا پول می‌آورد؟ ٱخرش مگر همین پول نفت نیست که گویا حق مردم است؟ یعنی از روزی می‌ترسم که زبانم لال از این همه هیاهو و خرج و ول‌خرجی برای تیم ملی، باختش نصیب ملت بشود!

باز آقای حیایی شما خوب است به عشق کسانی که مردم هستند اینجا مانده‌اید. ما مردم چه کنیم که بی‌عشق پایمان گیر وطن است و عنکبوت در کُت‌مان خانه، گربه در کیف‌مان بچه، یاکریم در کلاه‌مان لانه و موش در کفش‌مان فلان کرده است!

رضاساکی

باقی بقای‌تان!

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان