arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

گزارش رسمی یک مدیر از جشنواره کن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یک مدیر سازمان سینمایی گزارش کوتاهی را از جشنواره کن ارایه کرد.

"آرش امینی"مدیرکل حوزه ریاست و مدیر بخش بین‌الملل سازمان سینمایی که سرپرستی گروه اعزامی ایران در جشنواره کن را برعهده دارد،در گفت‌وگویی مطرح کرد:"جشنواره فیلم کن امسال به مدت ١٠ روز از ١٤ اردیبهشت در شهر ساحلی کن فرانسه آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سال‌های گذشته و همچون ده‌ها کشور دیگر در این جشنواره حضور دارد.

وی در ادامه گفت:حضور در هر فستیوالی از نظر اجرایی کار پیچیده و معجزه مانندی نیست. در مدیریت هنری چنین رویدادهایی،اصولا استراتژی کلی در ابتدا به دو بخش: مراحل اجرایی واهداف نشانه‌گذاری شده و کیفیت و کمیت دستیابی به آنها،تقسیم شده و طرح آن از این دو شاخه یاد شده به موازات هم گسترش پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود:"در مورد نخست آنچه مسلم است با توجه به بودجه در نظر گرفته شده و قرارداد مرسوم با یکی از سازمان‌های تابعه، غرفه ایران در مکان همیشگی برپا شد. تفاوت اصلی اینکه،طراحی استقرار موسسات از طریق یک موسسه معماری معتبر ایران- میرمیران - صورت گرفت و نتیجه آن نیز چه برای شرکت کنندگان و چه برای بازدیدکنندگان متفاوت و قابل قبول بوده است.در مجموع از عقد قرارداد تا تامین سخت افزارها و ملزومات غرفه روند چندان پیچیده‌ای ندارد و هر یک از صدها کمپانی شرکت کننده به فراخور بودجه و سلایق گردانندگان آن در این بازار شرکت می‌کنند.

امینی در عین حال افزود: تلاش و برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای خواهد بود که " از سال آینده فقط دو نفر به عنوان عرضه کننده حرفه‌ای سازمان سینمایی و موسسات تابعه در جشنواره کن حضور یابند و با این تمهید سازمان سینمایی قادر خواهد بود تعداد بیشتری از شرکت‌های خصوصی را حمایت کند.

  به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، وی درپایان و در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت یکی از فعالان سینمای ایران که در یکی از بیمارستان‌های فرانسه بستری است،گفت: "از اخلاق حرفه‌ای و انسان دوستانه به دور است که اگر کاری برای هموطن خود انجام می‌دهیم،دستمایه گزارش و تبلیغات فردی قرار گیرد. اما حسب وظیفه اداری و انسانی خود با همراهی جمعی از همکاران به طور مستمر ضمن عیادت ، وضعیت درمان ایشان را پیگیری کرده و از روز نخست کلیه مسئولیت‌های این هموطن سینماگر را به عهده گرفته‌ایم. در مجموع ما اگر کاری هم کرده‌ایم وظیفه بوده و نیاز به رسانه‌ای کردن آن نمی‌دیدیم."

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان