arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

روایت نشریه آلمانی از وضعیت تیم ملی ایران در جام جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این نشریه آلمانی در مطلب خود با تشریح سوابق حرفه ای کارلوس کی روش، از جمله هدایت تیم های معتبر باشگاهی و ملی در کشورهای مختلف جهان، نوشت: ستاره تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی برزیل در واقع سرمربی پرتغالی این تیم، کارلوس کی روش است.

فوکوس با اشاره به حضور نداشتن بازیکنان شناخته شده سال های گذشته در تیم ملی فوتبال ایران، می افزاید: بعد از بازنشستگی آخرین نماینده های نسل طلایی فوتبال ایران از جمله علی کریمی و مهدی مهدوی کیا، امید فوتبال دوستان ایرانی در جام جهانی برزیل تنها بر دوش توانایی های، کارلوس کی روش پرتغالی است.

به نوشته این رسانه آلمانی، کی روش که موفق شد در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تیم پرتغال را با تجربه خوب خود به مرحله یک هشتم مسابقات هدایت کند و همچنین سابقه خوبی از سرمربیگری در تیم باشگاهی رئال مادرید دارد، می تواند نقش مهمی در صعود ایران به مرحله بعدی رقابت های جام جهانی فوتبال برای اولین بار در فوتبال این کشور داشته باشد.

فوکوس در ادامه به اظهارات سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این زمینه اشاره کرده و می نویسد: خود کی روش نیز تاکید کرده که هدف اصلی او در رقابت های جهانی برزیل این است که فوتبال ایران را با صعود به مرحله دوم با ژاپن و کره جنوبی که تیم های برتر آسیا هستند، در یک سطح قرار داده و به عنوان سومین قدرت برتر فوتبال آسیا معرفی کند.

این نشریه آلمانی همچنین می نویسد: اینکه دستیابی به چنین هدفی امکان پذیر باشد، دور از انتظار هم نیست زیرا ایران در گروه خود بالاتر از کره جنوبی به عنوان تیم برتر به مرحله نهایی جام جهانی فوتبال صعود کرده است.

در بخش دیگری از مطلب فوکوس درمورد تیم ملی فوتبال ایران آمده است: یکی از کارهایی که مربی 60 ساله فوتبال ایران بعد از ناکامی این کشور در صعود به جام جهانی 2010 انجام داد، اتخاذ تصمیمات مهمی بود که البته با مخالفت هایی هم مواجه شد.

فوکوس می افزاید: خود کی روش نیز معتقد است که انجام این اصلاحات در فوتبال ایران کار راحتی نبوده است اما یک پیام روشن داشته و آن اینکه بازیکنان باید درخدمت تیم باشند نه تیم در خدمت برخی از بازیکنان شناخته شده باشد.

این نشریه آلمانی در ادامه نوشت:به گفته کی روش کلید موفقیتش این بوده که همه دست اندرکاران تیم از رییس فدراسیون فوتبال گرفته تا بازیکنان ذخیره، همه با هم هماهنگ بوده و در خدمت تیم بوده اند و این موجب صعود به مرحله نهایی شده که در صورت تداوم این وضعیت می تواند به عبور از مرحله مقدماتی با موفقیت منجر شود.

فوکوس در پایان می افزاید: ظهور دوباره فوتبال ایران در رقابت های جهانی، با هدایت کی روش و عملا با تیمی بدون ستاره اتفاق افتاده است و شاید بتوان گفت تنها بازیکنی که در این تیم از شهرت بالایی برخوردار است، اشکان دژاگه بازیکن ایرانی آلمانی تیم ملی فوتبال ایران است که درحال حاضر در یک باشگاه انگلیسی توپ می زند.

به نوشته این نشریه آلمانی،نگاه به سابقه نتایج کسب شده از سوی ایران در رقابت های جهانی فوتبال نشان می دهد که فوتبالیست های ایرانی تنها با کسب دو مساوی و یک برد،عملکرد به نسبت ضعیفی داشته اند و حال باید منتظر ماند و دید که آیا کی روش می تواند ایران را به عنوان یکی از تیم های مرحله دوم معرفی کند یا نه.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی رقایت های جهانی فوتبال سال 2014 در برزیل با تیم های آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزه گوین هم گروه است.

ملی پوشان فوتبال ایران هم اکنون در اردوی تدارکاتی در کشور اتریش بسر می برند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان