arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

پیش بینی وضعیت جوی کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با ورود این سامانه بارشی به کشور امروز چهارشنبه افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی قابل پیش بینی است.

همچنین روز پنج شنبه این هفته در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود و احتمال دارد این سامانه سبب سیلابی شدن مسیل ها نیز در این مناطق شود.

مدیر کل پیش بین سازمان هواشناسی به خبرنگار ایرنا، گفت: با توجه به نفوذ این سامانه به کشور و با توجه به ویژگی بارشهای بهاری که به صورت محلی شدید و کوتاه مدت است، توصیه می شود برای پیشگیری از خسارات احتمالی توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها با احتیاط لازم انجام و تا حد امکان از توقف در این مکان ها خودداری شود.

احد وظیفه سپس در خصوص دمای فعلی هوای تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران 14 درجه بالای صفر، رطوبت نسبی هوا حدود 27 درصد و سرعت وزش باد در جهت شمال شرقی تهران حدود 10 کیلومتر در ساعت است.

به گفته وی، پیش بینی می شود کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز جاری بین 18 تا 27 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و اوایل شب با وزش باد شدید باشد.

وی گفت: کمینه و بیشینه هوای تهران در روز پنج شنبه این هفته بین 20 تا 29 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز قسمتی ابری در بعد از ظهر با افزاشی ابر همراه با وزش باد خواهد بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان