arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

باهنر: وزیر دادگستری بیکارترین وزیر است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مرم تهران، وزیر دادگستری را بیکارترین وزیر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری مستند به اصل 160 قانون اساسی و همچنین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: ما از آمدن آقای اژه‌ای و ارائه گزارش ایشان استقبال می‌کنیم اما تبدیل سوال از وزیر به یک سخنرانی با قانون اساسی و همچنین آیین‌نامه داخلی مجلس سازگار نیست.

وی افزود: بر اساس اصل 160 قانون اساسی دولت و وزیر دادگستری نقش رابط را در مسائل بین قوای مقننه، قضائیه و مجریه بر عهده دارند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: وظیفه وزیر دادگستری تنها این نیست که قانون را از قوه قضائیه به دولت تحویل دهد اگرنه یک پیک موتوری هم می‌تواند کار وزیر دادگستری را انجام دهد.

مطهری گفت: امیدواریم که این بار آخر باشد که شاهد چنین مسئله‌ای در مجلس هستیم.

محمدرضا باهنر رئیس جلسه علنی امروز با اشاره به این مسئله و اینکه وزیر دادگستری پاسخگوی عملکرد قوه قضائیه نیست،‌ گفت: اصل 160 قانون اساسی ظرفیت‌های استفاده نشده بسیاری دارد و علیرغم اینکه وزیر دادگستری تنها وزیری است که نام وی در قانون اساسی آمده است اما بیکارترین وزیر، وزیر دادگستری است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم کمیسیون قضایی و نمایندگان قانونی را به منظور استفاده از ظرفیت‌های این اصل قانون اساسی تدوین کند

نظرات بینندگان