arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳

تقدیر هیات ایتالیایی از مردم سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
17 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ایتالیا پس از دیدن آثار باستانی و تاریخی سیستان و بلوچستان در بازگشت به کشورشان با ارسال پیام از مسوولان اداره کل میراث فرهنگی و میهمان نوازی مردم این استان تقدیر کردند.

صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، مدیر موزه منطقه ای جنوب شرق ایران در این باره روز پنجشنبه گفت: اعضاء هیات علمی دانشگاه ایتالیا که بیشتر آنان باستانشناس هستند بعد از دیدن موزه منطقه ای جنوب شرق با ارسال پیامهای مکتوب از مسوولان و مردم میهمان نواز سیستان و بلوچستان تقدیر کردند.

ˈمحمد پارسائیانˈ اظهار داشت: در یکی از این پیامها آمده است ˈمیهمان نوازی، حسن رفتار، احترام به گردشگران، پذیرایی و از همه مهمتر استقبال از آنان در خارج از وقت کاری موزه منطقه ای و نمایش اختصاصی چشم مصنوعی برایمان خاطره ایی بس شگفت و رویایی ایجاد کرده است.ˈ

وی اضافه کرد: از متن پیامها مشخص است که این سفر و نوع برخوردها و میهمان نوازیها موجب تشویق و ترغیب آنان برای جذب گردشگران بیشتر از ایتالیا به سیستان و بلوچستان شده است.

مدیر موزه منطقه ای جنوب شرق ایران در زاهدان گفت: در یکی این پیامها عنوان شده پس از بازگشت به ایتالیا بسیار دلتنگ سیستان و بلوچستان شده اند.

اعضاء هیات علمی دانشگاه رم در سفر به سیستان و بلوچستان طی روزهای 14 و 15 اردیبهشت ماه از آثار باستانی و تاریخی شهر سوخته، کوه خواجه و دهانه غلامان سیستان و همچنین موزه منطقه ای جنوب شرق کشور در زاهدان دیدن کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان