به گزارش انتخاب، ما از نزدیک شاهد بودهایم که چگونه تعجیل در انجام بعضی
تغییرات، باعث شد خسارتهایی به نظام تعلیم وتربیت رسمی کشور وارد شود.درست
است که سالها،وعده تنظیم سند تحول بنیادی و اجرایی شدن آن، گرمای امید
بخشی را در دلهای فرهنگیان فهیم و دانشآموزان واولیای شریف آنها زنده نگه
داشته است اما، هر بار با انتخاب یک راهکار فرساینده،دلها لرزید ونگرانیها
افزوده شد.برای تقریب ذهن خوانندگان،مثالهایی را به اختصار میآورم: تغییر
نظام ارزشیابی از نظام کمیّ و نمرهای به ارزشیابی کیفی وتوصیفی در دوره
تحصیلی ابتدایی،که در آغاز روندی کُند داشت بدون آنکه در مسیر اجرایی وعده
داده شده،بسترهای مناسبی بیابد،فراگیر شد وموجبات ایجاد بی سوادی پنهان در
نظام تعلیم وتربیت را فراهم کرد که خود داستان دراز دامنی است(با
مراجعههای میدانی میتوان میزان موفقیت این طرح را سنجید).