arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳

علت تعویق اعلام فرمول جدید قیمت خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه فرمول قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت نهایی شده است، گفت: مواضع امروز سخنگوی دولت باعث شد تا اعضا در تصویب فرمول مذکور یک هفته تأمل نمایند.

رضا شیوا  در رابطه با جزئیات جلسه امروز شورای رقابت که به‌منظور تعیین و بازنگری فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو برگزار شده بود، اظهار داشت: در این جلسه گزارشات کارشناسی مسئولان مختلف مورد بررسی قرار گرفت و گزارش بانک مرکزی در مورد نرخ تورم‌بخشی، کیفیت خودرو و بهره‌وری تولیدات با ارزیابی بیشتری در این جلسه همراه شد.

وی با بیان این‌که در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو جوایز و تنبیهاتی برای شرکت‌های خودروساز تعیین شده است، افزود: در این فرمول تولیدکنندگان به‌ازای تولید محصولات با کیفیت تشویق خواهند شد اما سیاست‌های تنبیهی نیز برای تولید خودروهای بی‌کیفیت نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در این جلسه کار کارشناسی مناسبی برای تعیین فرمول جدید خودرو انجام شد و در نهایت این فرمول با بازنگری‌های مطلوب مورد تأیید تمام اعضا قرار گرفت.

شیوا با بیان این‌که مواضع امروز سخنگوی دولت در منتفی شدن افزایش قیمت خودرو باعث گردید تا امروز شورا نظر نهایی خود را در بازنگری فرمول قیمت‌گذاری خودرو اعلام نکند، تصریح کرد: منتظریم تا با اعلام برنامه و سیاست‌های دولت در هفته آینده فرمول بازنگری جدید خودرو را اعلام کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در فرمول بازنگری شده کار کارشناسی مناسبی صورت گرفته و از همه جهت فرمول قابل قبولی در قیمت‌گذاری خودرو تعیین شده است، گفت: مواضع امروز سخنگوی دولت باعث گردید تا اعضای شورا فرصتی را برای تأیید نهایی فرمول جدید درخواست و طی روزهای آینده با اطلاع از برنامه‌های دولت در جلسه آینده این فرمول را نهایی سازند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان